Igazi fapados utas nem hagyhatja figyelmen kívül a szervezésnél a rendkívül olcsó buszos szolgáltatókat, közülük leggyorsabban a Flixbus terjeszkedik. Legutóbb kissé megszívtuk velük, most kellemesek a tapasztalataink néhány apró hülyeségük ellenére is. Jó hosszút utaztunk velük Olaszországban 5 euróért, ami verhetetlen ajánlat.
Újra úgy adódott, hogy az útitervünk filléres megvalósításában komoly szerep jutott a Flixbusnak, Európa egyik legnagyobb fapados busztársaságának. Utoljára kissé megszívtuk velük, annyira olcsó se volt, a tutira ígért wifi pedig nem létezett, ezzel együtt jó deal volt az az éjjeli járat Párizs és Amszterdam között. Alig vártuk, hogy újra tesztelhessük.
Az elmúlt egy évben szépen terjeszkedtek, Budapestre is bejöttek, de erről és az összes fontos fapados buszos fejleményről mindent megír az Expresszbusz blog. Mi csak azt láttuk, hogy ha ferde tornyozni akarunk, meg bekukkantani Cinque Terrére (poszt erről később), aztán Velencében befejezni, akkor a La Spezia és Verona közötti buszjárat 5 euróért finoman szólva is verhetetlen.
Ez most már valószínűleg nem úgy működött, hogy a Flixbus leszerződött valami gyökér helyi szolgáltatóval, hanem a Flixbus olasz ága által üzemeltetett kényelmes MAN buszt kaptunk. A járat amúgy felment még tovább az Alpokba, Bolzanón át Meranóig.
Arra speciel ráfáztunk, hogy a vasárnap reggel 7 órás induláshoz La Spezia városában még nem áll fel a tömegközlekedés, ezért 3 kilométeres sétával voltunk kénytelenek becserkészni a járatot. (A szállás a vasútállomás mellett volt a Cinque Terre jó megközelíthetősége érdekében). A busz másodpercre pontosan érkezett és indult.
Parmáig összesen nyolcan voltunk rajta, szakadó esőben ment át a hegyeken, élveztünk, na. Parmában félházig megtelt és az utat autópályán kikockázva haladtunk tovább. Már épp gyanakodni kezdtünk, hogy jóval menetrend előtt odaérünk Veronába, amikor csak olaszul rikácsolt valamit a sofőr a mikrofonba, pár perccel később kiderült, hogy mit. Megállt egy autópálya-pihenőben és mindenkit leszállított. Bezárta a buszt (ekkor fotóztuk), bevonult restibe és úri módon jóízűen elfogyasztotta a tízóraiját és a kötelező kávéját. Fél óra múlva indultunk tovább, addig tipródhattunk a méregdrága sztrádakajáldában, vagy kinn az esőben. Ezen azért lehidaltunk. Nyilván van valami szabály a pihenőidejére, a váltótárs meg nem férne bele a költségkeretbe, okés, elfogadjuk, de így elsőre azért ezt a rendszert még emészteni kellett.
A wifi rendben működött, a vécé is, hiszen nem magyar iroda által szervezett út volt ez, olyan, ahol a sofőr spórol az öblítőn, inkább 5 óránként megáll egy benzinkútnál és bezárja a slozit. De ennyire hülye kialakítású budit se láttunk még, az tuti. A kagyló fölé benyúlik valami szekrény, állva férfiember nem tudja annyira előrenyújtani az alsó testtájt, hogy biztonsággal becélozható legyen, csak ülve-kuporogva használható.
Ezzel együtt a Flixbus most kap egy piros pontot, rövid és középtávú utakon Nyugat-Európában egyre több helyen ott vannak és ajánlott. Amit mi letoltunk velük 5 euróért, az vonattal alsó hangon, korán foglalva lett volna (átszállással) 30-40 euró.
Utolsó kommentek