A válaszadók 54 százaléka viszi a mobiltelefonját, 16 százalékuk okosóráját vagy futóóráját a futásra, főleg azért, hogy mérje a megtett távot, de több mint felük egyéb adatot is regisztrál vele.
A felmérés szerint a válaszadók többségének (58 százalék) elsődleges motivációja, hogy fitt maradjon, 43 százalékuk kikapcsolódni szeretne, míg
minden harmadik futónak a fogyás a fő célja.
A futóversenyre készülést a megkérdezettek nyolc százaléka jelölte meg elsődleges motivációként.
Kiderült, hogy egyre népszerűbb a futás, már mintegy 800-850 ezer ember fut "bizonyos rendszerességgel" Magyarországon, ami szép növekedés, pár éve ez a szám 700 ezer alatt volt. Körülbelül 100 ezren indulnak versenyeken is a kutatás és futóversenyek adatai alapján.
Az eredmények az NN Biztosító mintegy 1200, 18–59 éves internetező körében végzett országos, reprezentatív kutatásából derültek ki.