Hirdetés

Vállalati szférába törne be a Google okosszemüvege

A Google Glass nem tudott sikereket elérni a végfelhasználói piacon, de vállalati szinten még sikeres lehet.

A Google még a 2012-es esztendő közepén jelentette be a Google Glass nevű okosszemüveget, amely pár éve meg is jelent, de a várt áttörés elmaradt. A keresőóriás persze pont egy hónapja adott ki az aktuális modellhez egy szoftverfrissítés, de mára kimondható, hogy a rendszer nem tudja eladni magát a végfelhasználói piacról.

A vállalat emiatt átpozicionálja a fejlesztést, így megszületett a Google Glass Enterprise Edition. Ennek már a neve is mutatja, hogy a vállalati igényeket próbálja lefedni, így az új konstrukció jobb kijelzőt és gyorsabb processzort kapott, illetve az üzemidő is kedvezőbb lett. Ezek mellett az elektronika modulárissá vált, tehát a működést biztosító hardver bármikor lecsatlakoztatható, továbbá egy piros LED jelzi a másik félnek, hogy a szemüveg kamerája éppen rögzíti-e a látottakat.


[+]

A Google Glass Enterprise Edition több Egyesült Államokban található gyárban bevetésre került már, többek között a Boeing, a GE és a DHL is használja. A Google nézőpontjából az lenne az üzlet a későbbiekben, hogy nagyobb vállalatok direkten jelzik az igényeiket, és ezt a keresőóriás lefedi a megfelelően konfigurált szemüvegekkel. Optimizmusra ad okot, hogy az eddigi visszajelzések többsége pozitív, tehát van lehetőség az elgondolásban.

Sajnos a Google Glass nem valószínű, hogy megújul a végfelhasználói szinten, kicsi ugyanis az igény egy modernizált verzióra. Szoftverfrissítésekre viszont továbbra is lehet számítani.

Azóta történt

Előzmények

Hirdetés