Rossz mailcímre írt a hacker, mondta a BKK vezérigazgatója, a 18 éves fiú azonnal megcáfolta egy screenshottal

közlekedés
2017 július 24., 11:06
comments 619

Telefonterjút adott Sebestyén Balázs Rádió 1-es reggeli műsorának Dabóczi Kálmán, a BKK vezérigazgatója. 

Dabóczi többek között arról beszélt, hogy a 18 éves fiú, aki "állítólag jó szándékkal kereste meg a BKK-t" az új online jegyvásárló rendszer hibájának felfedezése után, eleve egy olyan, automatikusan generált emailcímre írta meg a figyelmeztető levelét arról, hogy 50 forintért is tudott bérletet venni, amit a kutya nem olvas. Dabóczi szerint a fiú eleve egy olyan mailre válaszul írta meg a figyelmeztetését, amin külön szerepelt, hogy erre senki se válaszoljon. 

A menedzser ahhoz hasonlította a dolgot, mintha valaki fontos levelet szeretne eljuttatni valakihez egy irodában, de az üzenetét 

összegyűrt papíron dobná be a címzett íróasztala melletti kukába.  

A vezérigazgató állítása szerint az észrevételt a bkk@bkk.hu mailcímre kellett volna küldeni, hogy a cégnek egyáltalán esélye legyen észrevenni azt. A hacker ehhez képest a rossz címre írt, plusz párhuzamosan az Indexnek, hogy az első bkk@-ra címzett levelét a témáról szóló indexes cikk közlése után több, mint két órával, délután 6 óra után küldje el - állította Dabóczi. Arra utalva, hogy a hacker nem is volt emiatt jószándékú, és hogy így a BKK-nak elméleti esélye sem volt intézkedni, mielőtt kitört a sajtóbotrány.

Csakhogy a hacker Dabóczi állításait hallva hétfőn délelőtt azonnal kiírta a Facebook-oldalára, hogy ez egyszerűen nem igaz, hiszen az első levelét eleve két bkk-s címre küldte el, amik közül az egyik pont az emlegetett bkk@ kezdetű volt. Erről a levélről screenshotot is közölt. A screenshot szerint 14:49-kor küldte a mailt az emlegetett címre.

link Forrás

A 444 tudomása szerint a hacker a rendőröknek is azt vallotta, hogy két címre is elküldte a bejelentő levelét.

Dabóczi a rádióinterjú további részeiben egyébként végig arról beszélt, hogy mindenért csak és kizárólag a programot fejlesztő T-Systems a felelős, a BKK semennyire, sőt a közvélemény eleve tévesen azonosítja a BKK-t a BKK saját webshopjának rendszerével.

Kommentek

Közösségünk messze túlnyomó többségének jószándéka és minden moderációs igyekezetünk ellenére cikkeink alatt időről-időre a kollégáinkat durván sértő, bántó megjegyzések jelentek meg.
Hosszas mérlegelés és a lehetőségeink alapos vizsgálata után úgy döntöttünk, hogy a jövőben a közösségépítés más útjait támogatjuk, és a cikkek alatti kommentelés lehetőségét megszüntetjük. Közösség és Belső kör csomaggal rendelkező előfizetőinket továbbra is várjuk zárt Facebook csoportunkba, a Közértbe, ahol hozzászólhatnak a cikkeinkhez, és kérdezhetnek a szerzőinktől is.