Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"fdad200c-d28d-44da-b530-d61a105e80da","c_author":"hvg.hu","category":"cegauto","description":"A Fisker az Ocean árának rekordmértékű megvágásával próbál küzdeni az életben maradásért.","shortLead":"A Fisker az Ocean árának rekordmértékű megvágásával próbál küzdeni az életben maradásért.","id":"20240328_40-szazalekkal-csokkentettek-az-ausztriaban-keszulo-villanyauto-arat-fisker-ocean","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/fdad200c-d28d-44da-b530-d61a105e80da.jpg","index":0,"item":"ac9f5cb2-31be-4355-b78c-793cda1edca0","keywords":null,"link":"/cegauto/20240328_40-szazalekkal-csokkentettek-az-ausztriaban-keszulo-villanyauto-arat-fisker-ocean","timestamp":"2024. március. 28. 07:20","title":"40 százalékkal csökkentették az Ausztriában készülő villanyautó árát","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"4e0ee3a8-d9e3-4831-ad88-36b4215ffc63","c_author":"hvg.hu","category":"tudomany","description":"Mintha nem volna elég, hogy vannak már zenék, podcastok, hangoskönyvek a Spotifyon, a streamingszolgálató egy újabb kategóriával bővítené a kínálatát. Egyelőre még csak egy kísérletről van szó, és csupán egy országot érint, de ha beválik az újdonság, akkor akár ki is terjesztheti a Spotify.","shortLead":"Mintha nem volna elég, hogy vannak már zenék, podcastok, hangoskönyvek a Spotifyon, a streamingszolgálató egy újabb...","id":"20240327_spotify-videos-tanfolyamok-leckek-ingyenes-premium","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/4e0ee3a8-d9e3-4831-ad88-36b4215ffc63.jpg","index":0,"item":"c25bd8f3-7a55-4ed2-a7eb-1a79b5a14b45","keywords":null,"link":"/tudomany/20240327_spotify-videos-tanfolyamok-leckek-ingyenes-premium","timestamp":"2024. március. 27. 18:03","title":"A zene, podcast és hangoskönyv után újabb kategória nyílik a Spotify alkalmazásban","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"9531eb2f-f7a5-40d2-a55b-6b746235b18c","c_author":"hvg.hu","category":"tudomany","description":"Kínai kutatók két olyan processzorral is előrukkoltak, melyek a mesterséges intelligenciát szolgálják ki úgy, hogy ehhez alig fogyasztanak áramot.","shortLead":"Kínai kutatók két olyan processzorral is előrukkoltak, melyek a mesterséges intelligenciát szolgálják ki úgy...","id":"20240329_agyba-ultetheto-chip-processzor-mesterseges-intelligencia-kinai-fejlesztes","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/9531eb2f-f7a5-40d2-a55b-6b746235b18c.jpg","index":0,"item":"74dc522a-566c-4756-bd55-eb051e66453f","keywords":null,"link":"/tudomany/20240329_agyba-ultetheto-chip-processzor-mesterseges-intelligencia-kinai-fejlesztes","timestamp":"2024. március. 29. 10:03","title":"Az emberek agyába ültethető processzort fejlesztettek Kínában, nem is akármilyet","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"e24e348c-c38a-4fa9-bf10-20e59978c432","c_author":"hvg.hu","category":"elet","description":"A celeb megfogalmazta aggályait a volt igazságügyi miniszter állításaival kapcsolatban, de állítása szerint „másodpercek alatt” törölték a kommentjét.","shortLead":"A celeb megfogalmazta aggályait a volt igazságügyi miniszter állításaival kapcsolatban, de állítása szerint...","id":"20240327_steiner-kristof-varga-judit-magyar-peter","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/e24e348c-c38a-4fa9-bf10-20e59978c432.jpg","index":0,"item":"85859ee7-2873-4124-acdb-c6a7703076fb","keywords":null,"link":"/elet/20240327_steiner-kristof-varga-judit-magyar-peter","timestamp":"2024. március. 27. 16:12","title":"Steiner Kristóf próbált szóba elegyedni Varga Judittal, de nem járt sikerrel","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"e85a8f57-b4ce-4185-a7f6-315e9b858458","c_author":"hvg.hu","category":"tudomany","description":"Kifinomult módszerekkel csalja tőrbe áldozatait a StrelaStealer nevű kártevő, mely még a vírusvédelmet is képes megkerülni.","shortLead":"Kifinomult módszerekkel csalja tőrbe áldozatait a StrelaStealer nevű kártevő, mely még a vírusvédelmet is képes...","id":"20240327_strelastealer-kartevo-outlook-thunderbird-e-mail-fiokok-feltorese-tamadas-europai-celpontok","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/e85a8f57-b4ce-4185-a7f6-315e9b858458.jpg","index":0,"item":"b400020e-517e-4b88-9873-bb655b23c8e1","keywords":null,"link":"/tudomany/20240327_strelastealer-kartevo-outlook-thunderbird-e-mail-fiokok-feltorese-tamadas-europai-celpontok","timestamp":"2024. március. 27. 19:03","title":"Úgy kúszik fel az áldozat számítógépére, hogy észre sem veszi, sok európai áldozata van egy veszélyes kártevőnek","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"91c4286c-e15e-4ad9-ad7c-90320f7e8072","c_author":"hvg.hu","category":"gazdasag","description":"A nettó átlagkereset kedvezményekkel 416 600 forint volt, a bruttó mediánkereset 493 700 forint, a nettó mediánkereset pedig a kedvezmények figyelembevételével 341 700 forintot tett ki.","shortLead":"A nettó átlagkereset kedvezményekkel 416 600 forint volt, a bruttó mediánkereset 493 700 forint, a nettó mediánkereset...","id":"20240328_atlagfizetes-2024-januar-ksh","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/91c4286c-e15e-4ad9-ad7c-90320f7e8072.jpg","index":0,"item":"237e80db-fedd-4e6e-b380-f50b47c28ed6","keywords":null,"link":"/gazdasag/20240328_atlagfizetes-2024-januar-ksh","timestamp":"2024. március. 28. 09:44","title":"KSH: az átlag magyar nettó 341 ezret keres havonta","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"e340df16-dcef-48b9-b573-b4de4a6ec6e7","c_author":"hvg.hu","category":"tudomany","description":"Minél több újfajta technológiát használ egy munkahely, annál rosszabbul érzik magukat a dolgozók egy új tanulmány szerint. Az életminőség romlása mellett ráadásul jogilag is aggályos lehet néhány eszköz bevezetése.","shortLead":"Minél több újfajta technológiát használ egy munkahely, annál rosszabbul érzik magukat a dolgozók egy új tanulmány...","id":"20240328_munkahely-mesterseges-intelligencia-megfigyeles-nyomonkovetes-uj-technologia","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/e340df16-dcef-48b9-b573-b4de4a6ec6e7.jpg","index":0,"item":"16773257-76ba-47bf-adcc-d87e2b097b66","keywords":null,"link":"/tudomany/20240328_munkahely-mesterseges-intelligencia-megfigyeles-nyomonkovetes-uj-technologia","timestamp":"2024. március. 28. 10:03","title":"6000 ember válaszolt, egyértelmű az üzenet: minél több az újdonság a munkahelyen, annál rosszabbul érzi magát a dolgozó","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"70e5c334-9842-4d1b-9ceb-7351c18b83ba","c_author":"hvg.hu","category":"kkv","description":"A Fundamenta önálló szervezet marad az MBH-csoporton belül, eközben az MBH 480 ezer ügyfelet nyer.","shortLead":"A Fundamenta önálló szervezet marad az MBH-csoporton belül, eközben az MBH 480 ezer ügyfelet nyer.","id":"20240327_meszaros-lorinc-erdekeltsegebe-kerult-a-fundamenta","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/70e5c334-9842-4d1b-9ceb-7351c18b83ba.jpg","index":0,"item":"817d5f80-7f69-424f-8eb1-e9abb690a311","keywords":null,"link":"/kkv/20240327_meszaros-lorinc-erdekeltsegebe-kerult-a-fundamenta","timestamp":"2024. március. 27. 14:16","title":"Mészáros Lőrinc érdekeltségébe került a Fundamenta","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
Végre itt egy Volkswagen, amely már nemcsak egyszerűen unalmasan jó, hanem végre érzelmeket is fel tud ébreszteni. Megjött a látványos Arteon, biztosan megfordul utána az utca népe.
A Volkswagen az autóipar egyik legnagyobb biztonsági játékosa. Alapelve, hogy autóinak külcsínje legyen annyira átlagos, hogy bár kevesen áradoznak róluk a szépségük folytán, a nap végén a vásárlók többsége mégis a wolfsburgi kasszát csengeti meg jó hangosan. A Golf és a Passat dizájnereinek keze eddig alaposan meg volt kötve, egyszerűen nem engedhették szabadjára a fantáziájukat, de most végre itt egy izgalmas külcsínű VW, az Arteon. Ráadásul úgy tűnik, hogy az Arteon több egyszeri fellángolásnál, hiszen az utána bejelentett T-Roc is hasonlóan egyedi vonalakkal rendelkezik.
Képgaléria.
László Ferenc
Játék a vonalakkal
De mitől ennyire izgalmas a Passatból eredeztethető Arteon? Nos, a Volkswagen összecsaphatta volna annyival a dolgot, hogy egyszerűen kicsit lejjebb viszi a Passat tetővonalát és némileg mérgesebb lámpákat pakol a kasztnira. De szerencsére nem így tett, hanem teljesen átgondolta a korábbi CC-hez hasonlóan kupésra vett formatervet. A fényszórók például nem egyszerűen csak beérnek egészen a hűtőrácsig, hanem azokkal szerves egységet képeznek.
A motorháztetőt izmos hosszanti vonalak taglalják, a küszöb felett krómmal ékesített merész bevágást fedezhetünk fel, a kerékjárati ívek laposra vannak vasalva és a tükör alatti ezüst díszcsík is sokat dob az összképen. A hátsó traktust a széles lámpák, a méretes céglogó és az óvatosan felfelé kunkorodó spoilerszerű képződmény uralja.
Ezek önmagukban nem feltétlenül érnének célt, de a tervezőknek sikerült remek összhangba hozniuk őket. És ebbe az összhangba nem piszkítanak bele olyan olcsó bazári trükkök, mint a kamu diffúzor vagy a túldimenzionált kipufogóvég. A látványhoz persze az esetünkben kurkumasárga fényezés és a matt ezüst visszapillantó tükör is hozzátesz. Viszont a felnik egyáltalán nem hatásvadász méretűek, de az Arteon még így is, a "kicsi" 18-as kerekekkel is felüdülés a petrolhead retinának. És persze az opciós listán 20 colos felnik közül is válogathatunk.
László Ferenc
László Ferenc
Belül milyen?
Az elismerő csettintések által övezett külső láttán joggal gondolhatjuk, hogy a beltér is hasonlóan megvadult a Passathoz képest. Ez azonban egyáltalán nincs így, belül lényegében minden változatlan maradt, vagyis ha már ültünk Passatban, akkor az Arteonban is otthon fogjuk érezni magunkat. Ez persze nem feltétlenül rossz, hiszen ergonómia fronton semmi panaszunk sem lehet, csak valahogy hiányzik az a kis plusz, amit a külcsín alapján talán sokan elvártunk volna. A minőség is változatlan maradt, vagyis alapvetően nagyon jó, de azért érződik, hogy a konszernen belül van a VW-nél magasabbra pozícionált márka. Nos igen, ez még nem az Audi A5 Sportback szintje. És egyelőre a hasonló szabású BMW-knek és Mercedeseknek sem kell a VW-től tartaniuk.
Az utastér mérete lenyűgöző. A hátul ülők adott esetben akár keresztben feltett lábakkal is utazhatnak, ami a Passaténál 5 centiméterrel nagyobb tengelytáv érdeme. Itt jegyzendő meg, hogy az Arteon és a Skoda Superb tengelytávja pontosan megegyezik egymással. A lábtér tehát hatalmas, és meglepő módon a fejtér is korrekt méretű, pedig ugyebár ezúttal nem egy klasszikus szedánhoz, hanem egy sportos kivitelű nagy kupéhoz van szerencsénk. Az Arteon 3 centiméterrel alacsonyabb a Passatnál.
Mivel az Arteon a Passattól és a korábbi CC-től eltérően nem négy-, hanem ötajtós kivitelű, a csomagtartó nem egyszerűen csak nagy, hanem remekül pakolható is egyben. A láblendítéssel is nyitható ötödik ajtó alatt alaphelyzetben 563 literes tér található, ami az ülések ledöntésével egészen 1557 literig bővíthető. Ennél csak az ugyancsak ötajtós Superb teljesít jobban, mely 625-1760 liternyi csomagot képes magába fogadni.
László Ferenc
László Ferenc
Jó vezetni?
A keret nélküli ablakok és a többi remek designelem láttán hasonlóan izgalmas vezetési élményben bíznánk, azonban az Arteont csak minimálisan más vezetni, mint egy Passatot. Hiába az áthangolt kormányáttételezés és az enyhén módosított felfüggesztés, az Arteon nem sok érzelmet kelt vezetés közben. Egyszerűen csak egy remekül behangolt utazóautó, mellyel minden további nélkül, a legnagyobb nyugalomban és kényelemben letudhatunk egy sok 100 kilométeres utat. De szerpentinezni semmi kedvünk nem lesz elmenni vele, ellentétben mondjuk egy hátsókerekes Alfával vagy BMW-vel.
A 700 ezer forintba kerülő DSG automataváltó finoman, de nem túl gyorsan teszi a dolgát, sportosságra tehát e tekintetben se számítsunk. Mint ahogy a tesztautóban lévő 150 lóerős 2 literes TDI erőforrás sem száguldásra termett, de persze a 340 Nm-es nyomatéka remek társunk még a merészebb előzéseknél is. A 4,5 literes gyári fogyasztási értéket megközelítenünk sem sikerült, de 6-6,5 literes fogyasztással simán el lehet gurulni ezzel az Arteonnal.
A motor hangjából meglepően sok jut be az utastérbe, ami a 280 lovas benzines 4x4-es csúcsváltozat esetében nem is lenne baj, de mi most egy nem éppen kellemes orgánumú öngyulladós erőforrásról beszélünk. Ugyancsak négykerékhajtással bír a 240 lóerős biturbó dízelváltozat, ezenkívül pedig egy 190 lóerős dízel is elérhető a kínálatban - ezek mind 2 literes egységek. Benzines fronton az 1,5 literes 150 lovas változat jelenti a belépőszintet, ami felett a 2 literes 190 lóerős TSI erőforrás található a kínálatban.
László Ferenc
László Ferenc
Tele van pakolva extrákkal?
Tesztautónk az alap és a sportos R-Line közötti Elegance felszereltségi szinttel rendelkezik, és bár neve sok-sok alapáras extrára enged következtetni, a valóságban nem pont ez a helyzet. Itt van például a hibrid-ülés, melynek oldalán ott figyelnek az elektromos állítás nyomógombjai, előre/hátra és fel/le azonban kézi erővel kell állítani az ülést. A kormány mögötti digitális műszerfal egy Arteonban igazán lehetne az alapfelszereltség része, de a VW csak 170 ezer forint ellenében adja. Ugyancsak opciós tétel a 9,2 colos és gesztusvezérléses érintőkijelző (212 ezer forint), a parkolássegéd (72 ezer forint), a telefon előkészítés (162 ezer forint), az Android Auto és Apple Carplay támogatás (63 ezer forint), illetve az elektromos csomagtérnyitás (335 ezer forint).
A tesztautó rengeteg vakgombbal rendelkezett, így például nem tudtuk kipróbálni benne az adaptív felfüggesztést sem. A sávtartó automatika, a táblafelismerés és az adaptív tempomat kiválóan tette a dolgát, a gyalogosfelismerős városi vészfékező határait azonban inkább nem feszegettük. A tolatókamera a motorosan mozgatott hátsó márkajelzésbe van rejtve, és alaphelyzetben nem látható, így nem is piszkolódik feleslegesen az optikája. 125 ezer forintba kerül az Ambiente belső díszvilágítás, mely háromféle színt vehet fel. Hiába, ez még nem az a prémium szint, amikor egy színskáláról lényegében bármely színárnyalat szabadon kiválasztható.
László Ferenc
Konklúzió
+ : szemrevaló formaterv, hatalmas utastér, méretes csomagtartó, ötajtós kivitel, korrekt minőség, széles szolgáltatási kör.
–: visszafogottan érdekes műszerfal, nincs igazi vezetési élmény, a dízelmotor hangja lehetne tompítottabb, lomha DSG.
A Volkswagennél már régóta érett az a dizájnbeli felfrissülés, melynek egyik első előfutára az igazán szemrevalóra sikeredett Arteon. A német designerek végre egy kicsit merészebben nyúlhattak a vonalzóhoz és a körzőhöz, melynek eredménye egy izgalmas külcsínű és nem mellesleg hatalmas belterű utazóautó lett. Minőség és vezetési élmény tekintetében azonban nincs igazán előrelépés a Passathoz képest, tehát csupán ezek miatt felesleges Arteont vásárolni.
Tesztautónk 13,5 millió forintba kerül, a legolcsóbb 2 literes TDI Arteon pedig kereken 10 millió forint ellenében vezethető haza. Ugyanezzel a motorral a Passat 9,1 millió, a Superb pedig 8,7 millió forintba kerül, a szépségért tehát körülbelül 1 millió forintnyi felárat kérnek el a németek. Az Audi, a BMW és a Mercedes hasonló vonalvezetésű modelljei pedig ennél több millió forinttal többe kerülnek.
A kormány eladja a rákosrendezői területet az arab befektetőnek. Lehetőség szerint nem kell majd közbeszerzési eljárásokat lefolytatni, és a projekt megkapja a különféle szabályok alól mentesítő nemzetgazdasági szempontból kiemelt minősítést. A fejlesztéseket a beruházó 5 százalékos áfával értékesítheti majd.
Kormánypárti és ellenzéki magyar képviselők gyakran együtt szavaznak az EP-ben – derül ki a testület magyar tagjai ötéves munkájának elemzéséből. Ahogy az is, hogy a Fidesz egyik legkevésbé aktív képviselője lesz a párt listavezetője.