FAPADOS TIPPEK, TRÜKKÖK, ÉLMÉNYEK

emailicon.png Vélemények, tapasztalatok,
sztorik ide jöhetnek: 
fapadosinfoblog@gmail.com

Facebook

Utolsó kommentek

Címkék

10 éves (1) 15 év (1) A321 (2) A321neo (1) admin díj (1) Aegean (1) Airbnb (2) airbus A321neo (1) Air Asia (1) Air France (4) ajándék (2) Akaba (1) akció (18) alapok (1) alapszabályok (1) Alhambra (1) always getting better (1) Amalfi-part (3) Ammán (1) amman (2) Andalúzia (1) apartman (1) app (2) arabok (1) Arad (1) árazás (1) árcsökkenés (1) áremelés (2) árkörkép (3) ármustra (5) Athén (5) átirányítás (1) átszállás (3) autóbérlés (7) automata utasfelvétel (1) Azori-szigetek (5) bádogsátor (2) bádogterminál (5) Baku (1) balatoni menetrend (2) baleset (1) balhé (1) balkáni útvonalak (2) bankkártyacsalás (1) Barcelona (2) Bázel (1) bázis bezárása (1) Bécs (1) becsekkolás (1) bénázás (1) Bergamo (1) Bergen (2) Berlin (1) beszállókártya (1) beszámoló (1) Birmingham (1) bíróság (1) biztonság (1) biztonsági ellenőrzés (4) blama (1) blöff (1) Blue Lagoon (1) Bordeaux (3) Bosznia-Hercegovina (1) botrány (1) Bruges (2) Brusseles Airlines (1) Budapest-Belgrád (1) Budapest Airport (9) Budport (4) buliturista (1) bunkóság (4) büntetés (1) buszjegy akció (1) busztranszfer (1) camper (1) castellón (1) Chania (1) Cinque Terre (1) Ciprus (7) ciprus (1) Cork (2) Costa Brava (1) couchsurfing (1) csekkin (1) csőd (2) csomag (1) csomagdíjak (2) csomagellenőrzés (1) csomagszabályok (29) Dánia (1) DCC (1) Debrecen (6) devizaátvátós trükk (1) díjemelés (2) Discount Club (1) Doncaster (1) drón (1) easyBus (1) easyJet (21) Egyiptom (2) egynapos repülés (2) egyszer megéri (1) Eilat (4) Eindhoven (1) elhagyott poggyász (2) emelt díjas ügyfélszolgálat (1) értelmetlen szolgáltatás (1) észak-ciprus (1) Eszék (1) Eurostar (1) évforduló (1) fapadosok árazása (2) fapados buszok (1) fapados kódex (1) Fat Track (1) felvásárlás (1) Ferihegy (12) Ferihegyi busz (2) Fez (1) fillérekért (6) Finnország (2) fjord (1) Flibco (1) Flixbus (2) Flybe (2) FlyNiki (1) Foci EB 2016 (5) Folegandrosz (1) fontos tudnivalók (1) főszezon (1) Francia Riviéra (4) Frankfurt (2) Fuerteventura (6) Funchal (1) futás (1) futópálya-felújítás (1) Gatwick (1) géplekésés (2) géprohamozás (1) Germanwings (1) Gibraltár (1) görög csőd (1) Görög szigetek (5) Granada (2) Gran Canaria (3) GVH (1) gyerektelen utazás (1) Győr (1) gyorsjelentés (1) hányinger (1) hasznos infók (1) hatalomváltás (1) határzár (1) helyleosztás (3) Hertz (1) hitelkártya költség (1) Hollandia (1) Holt-tenger (1) horror (3) hosszú hétvége (1) hosszú távú fapados (1) hotel (1) Huelva (1) információ (1) ingyen wifi (1) Írország (1) Isztambul (3) Izland (12) Izrael (5) járatindítás (1) járatmódosítás (3) járat megszűnés (2) jegyárak (1) jegymustra (1) Jeruzsálem (1) jófejség (1) Jökulsarlon (1) Joon (1) Jordánia (2) jótanácsok (2) kacat (1) kamu (1) kamuakció (1) Kanári-szigetek (8) Kannonkoski (1) karantén (2) kártérítés (7) Kassa (1) katasztrófa (5) Kavala (1) Kazahsztán (1) kedvenc városaink (5) kényelmetlenség (9) kert (1) kés (1) késés (7) kézipoggyász (5) Kirkjufell (1) Koppenhága (1) koronavírus (9) kósz (1) Kotor (1) Kréta (2) Kükládok (1) kutya (1) kvíz (1) Lamezia (2) Lanzarote (4) Lappföld (1) last minute (2) Laudamotiob (1) laudamotion (1) La Palma (2) légikatasztrófa (3) legjobb helyek (1) legjobb reptér (1) Legoland (1) lehúzás (17) lényeg (1) Lipari-szigetek (2) Lisszabon (4) London (6) Lufthansa (3) Lugano (1) Luton (3) luxus (1) lúzerség (1) Lyon (1) Maastricht (3) Madeira (3) magyar (1) Malaga (1) Malév (2) Malév GH (5) Mallorca (2) Malpensa (1) Málta (2) Marákes (2) Marokkó (2) Marrákes (2) Mastercard lounge (3) MÁV (2) megszűnő útvonal (5) megújulás (1) mellékhelyiség (1) Mélosz (3) menekültek (1) mentőár (1) Michael OLeary (2) mikonosz (2) Mikulás (1) MiniBUD (4) Miskolc (1) mocsokságok (1) módosítható jegy (1) mökki (1) Monaco (1) Monarch (1) Montenegro (1) munkakörülmények (1) Nagyvárad (1) National express (1) Nizza (3) nők (1) Norvégia (3) Norwegian (3) nyaralás (3) nyaralójáratok (2) nyári akció (1) nyári menetrend (1) nyár 2020 (2) óceán (1) óceanárium (1) Olaszország (1) olcsó jegyek (20) olcsó szállás (1) Onnibus (1) összehasonlítás (5) őszi szünet (1) otthagyott csomag (1) óvintézkedés (1) Páfosz (1) Pafosz (4) panasz (1) parasztvakítás (1) Párizs (4) parkolás (2) Pécs (1) Pegasus Airlines (1) petíció (1) Petra (1) pilótahiány (1) Pisa (1) Pizzo (1) poggyász (4) Polskibus (1) Popstrand (1) Porto (3) Portugália (3) Positano (1) Premier Hub (1) Premier Inn (1) prémium szolgáltatások (2) priority (1) Privilege Pass (2) profit (2) profit warning (2) rendszerező (1) repjegy (1) reptér (2) reptéri alvás (1) repülési tilalom (1) repülőtér (3) részeg (1) Reykjavík (1) romantika (1) Ronda (1) Rovaniemi (1) Ryanair (83) Saint Tropez (1) Santander (1) Sanyolország (1) Sao Miguel (1) Schönefeld (1) Scilla (1) Sevilla (2) Skócia (2) Skót Felföld (2) sorbaállás (1) Southend (2) Spirit (2) spórolás (1) Stansted (1) Stavanger (1) strand (1) Stromboli (1) Svájc (1) szabályváltozás (1) szakszervezet (2) szállás tippek (2) Szaloniki (1) Szantorini (1) Szarajevó (1) Szardínia (2) szavazás (2) szeku (1) Szentpétervár (1) szétültetés (5) szexista (1) Szifnosz (2) sziget (2) szinte ingyen (1) Szófia (1) szolgáltatások (4) sztrájk (6) sztyuvi (2) szülinap (1) Tampere (2) Tel-Aviv (2) téli menetrend (1) Tenerife (3) tengerpart (1) Terceira (1) térkép (1) terrorveszély (3) teszt (3) tévhitek (1) tömeg (1) törlés (19) Transavia (3) Transmediterranea (1) transzatlati járatok (2) Travelodge (1) trükközés (2) túlértékelt (1) túra (1) türelmi idő (1) tuti tippek (1) ufb (3) ügyfélszolgálat (2) újraindulás (1) új festés (1) új járat (8) új menetrend (8) új útvonal (11) Ukrajna (1) ülőhelyleosztás (4) ultrák (1) utasjog (2) utasszívatás (7) utastájékoztatás (2) utazási iroda (3) útdíj (2) útlevélellenőrzés (1) utószezon (1) üzleti utasok (1) valencia (1) Valentin-nap (1) változás (1) Váradi József (4) vasút (1) vécéhasználat (1) Velence (3) Velencei-tó (1) Velence Korzó (1) verseny (1) visszatérítés (3) vis maior (1) Vueling (2) vulkán (2) WDC (1) West Fjords (1) wifi (1) Wizz Air (117) Wizz kártya (3) Wow (1) Yumurdzsak (1) Zadar (1) Címkefelhő

Borzasztóan túltolja a kézicsomagtalanítást a Ryanair

2018.02.16. 10:05 Fillér B. Gusztáv

Egyik extremitásból a másikba sikerül esnie a Ryanairnek. Mi sem akartunk elhinni, hogy lényegében üresen reptetik fedélzeti csomagtartókat, de valóban ez a helyzet. 

Meglepődtünk, amikor első tapasztalatainkkal ellentétes utasélmények is érkeztek kommentben, de a legutóbbi két ryanaires utunk megint azt mutatta, hogy nincs semmi ráhagyás, az extrém új kézicsomagszabály teljes betartatása játszik náluk. Aminek az a vége, hogy ül a gépen 180 ember és fölöttük üresen tátonganak a csomagtartó rekeszek.

 ryanurescsomag.jpg

Ez a kép akkor készült, amikor legutóbbi járatunkon mindenki elfoglalta a helyét és készültünk a gurulásra. Jó hír, hogy kényelmesen fel lehet dobálni a kabátokat, mert csomag csak olyan kerül a fedélzetre, amiért külön fizetett az utas.

A Ryanair január közepén életbe lépett szabályzata szerint két kézicsomag fuvarozása is benne van a jegyárban, de plusz fizetése nélkül csak egy ülés alatt bőven elférő pici mehet fel a gépre, ami meg nem ilyen, azt a reptéri szarkák legnagyobb örömére mind átminősítik feladottá és viszik a gép hasába. Többször is azt láttuk, hogy a piciken túl semmi, de semmi nem mehet fel a fedélzetre ingyen.

Általában három ember végzi a beszállítást, egy ellenőrzi az iratokat és a beszállókártyákat a pultnál, kettő csak azzal foglalkozik, hogy már a sorban állókat és a környéken ülőket is lemeózza csomagügyben és akinek nincs elsőbbségije (pontosabban "elsőbbségi és 2 csomag" szolgáltatása), azoknak ráteszik a sárga címkét a csomagjukra. Ezeket - ahogy eddig is ,- a géphez érve kell leadni. Legutóbb Lisszabonban annyira figyelték ezt is, hogy csak egyetlen ajtón engedték le az embereket a buszról, ahol rögtön kapdosták ki a csomagosok az emberek kezéből a motyókat. Nem kockáztatták, hogy valaki esetleg a hátsó ajtón leszállva elindul a gép lépcsője felé és kikerüli a leadást. Katasztrófa lett volna.

Nekem a közepes hátizsákomat kifelejtették a címkézésből, vélhetően nem vette észre a láthatóan kapkodó bag agent, mert egy másik gurulós is volt nálam, arra koncentrált, azt címkézte (az egyik nagy csomag a gyereké volt). A gépre lépve a sztyuvi cseszett le, mégis hogy képzelem, hogy ezt fel akarom hozni? Miközben már láttam a full üres rekeszeket, kellett azt mondjam, honnan tudjam? Ötünktől négyet elvett, ezt átengedte. A lónak is négy lába van, mégis megbotlik, borzalom, hogy ez feljöhetett. Ez a hátizsák amúgy 4 sort csúszott odébb a csomagtartóban repülés közben, annyira üres volt. 

Erre kell tehát készülni a Ryanair-utasoknak és csak a Ryanair-utasoknak. Ahogy kizárólag ők ültetik szét szándékosan az utasokat, a kézicsomagokkal is csak ők teszik ezt. Mindenki másnál felmehet annyi kézi, amivel tele lesz a fedélzeti csomagtartó, a Wizznél és az easyJetnél is a sorban elől állók ingyen vihetik fel a nagy kézijeiket is. Aztán ha elfogy a keret, elveszik mindenkitől. Ez szerintünk kulturáltabb megoldás, de az is igaz, hogy a Ryanairnél a beszállás érezhetően nagyot gyorsult, mióta megváltozott a csomagszabály.

A csomagok gépre vitelét lehetővé tevő "elsőbbségi plusz 2 csomag" szolgáltatás ára továbbra is 5 euró foglaláskor, 6 euró később, aki tehát magánál akarja tartani utazás során a nagyobb csomagját is, ezeket vegye meg mindenképp. Aki meg nem hajlandó pluszban fizetni ezért, mindenképp vigyen második pici csomagot és oda pakolja át időben az értékeit. Vagy utazzon mással és álljon be hamar a sorba.  

90 komment

Címkék: Ryanair csomagszabályok

A bejegyzés trackback címe:

https://fapadosinfo.blog.hu/api/trackback/id/tr2613673598

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Zs_ 2018.02.16. 10:24:52

Hátizsákokat szemre nézik vagy használnak keretet? Szalagozás megy még mindig? Mert akkor azt talán nem nehéz szép óvatosan leszedni. Azért egy hátizsákot ami max néhány centivel nagyobb, a keretbe meg úgyis bele lehet nyomkodni, nem szívesen adnék oda...

Kánikula 2018.02.16. 10:38:48

@Zs_: Nem az a lényeg, hogy mekorra a cucc, hanem, hogy fizettél-e Eb+2 csomagért.

Fillér B. Gusztáv · http://fapadosinfo.blog.hu 2018.02.16. 10:43:53

@Zs_: szemre, de elég kicsi hátikra is ugrik a sárga. engem a sztutyi potenciális címketépő bűnözőnek nézett, felírta a seq. numberemet, hogy majd utánanéz.

Zs_ 2018.02.16. 10:48:44

@Kánikula: Nah azt biztos nem fogok. Viszont az erdekes lesz ha szemre nezik, a keretbe meg siman beleteszem...

Zs_ 2018.02.16. 10:50:35

@Fillér B. Gusztáv: Hm, mit muveltel? Meltatlankodtal? ;o)
BUD-on lesz aktualis amugy a dolog, itt mit tapasztaltatok normal meretu hatizsak eseteben?

dr. pretender 2018.02.16. 11:06:20

Kár ezen ennyit pörögni, ez egy szimpla áremelés, amit be kell nyelni vagy ha számunkra már nem fogadhatóak el ezek a feltételek, akkor nem kell a ryanairrel repülni. Kapitalizmusban csak a pénzünkkel tudunk hatni, ha az ilyen húzások miatt sokan elpártolnak tőlük, akkor majd változtatnak vagy csődbe mennek :) De ez a sokadik rinya az 5 vagy 10 eurón is eléggé "túltolás".

Bicspesz Elek 2018.02.16. 11:13:10

a lebukás kockázata, a rakodómunkások tömegesen jelentenek beteget, azaz be sem jönnek dolgozni.
Ahogy a lap írja, a melósok fizetése bruttó 200 ezer forint körül van, de ezt sokan csak keresetkiegészítésként értékelik. Az igazi summa a lopásokból jön össz

Fillér B. Gusztáv · http://fapadosinfo.blog.hu 2018.02.16. 11:52:14

@dr. pretender: nem pörgés, nem rinya, hanem tájékoztatás, hogy minél kevesebb utas szopja be.

dr. pretender 2018.02.16. 13:11:57

@Fillér B. Gusztáv: De nem értem, mit szopnak be? Amikor valaki megveszi a jegyet, ott elég világosan le vannak írva a feltételek.

Szelid sunmalac 2018.02.16. 15:30:19

@dr. pretender: Jol vna doktor prof envagyokafaszagyerekmindenkimashulye, ertjuk. Most veregesd mega vallad, torold le a szadrol a sajat altaji testnedved es akkor tovabb is haladhatunk. (Mi az ilyeneket baszutk pofan altalanosban)

hintalo 2018.02.16. 15:37:00

Miért nem engedi már a pultnál eladni a tetűtársaság az 55x40x20-as csomagot? Nem vettem PB-t, minek hurcibáljam, ha úgyis elveszik? Illetve fontos, de megoldódna a folyadék probléma ingyen... Kézibe mehet a sör, meg a literes sampon...

2018.02.16. 15:40:46

hihetetlen mit bírtok sipákolni a csomagok fel nem vitele miatt....fizetni kell érte, na és? kibírható szerintem annak aki repül. pláne ha azt nézzük, hogy a jegyárak a béka seggében vannak.

Szelid sunmalac 2018.02.16. 15:43:36

@KUNTYI: Azert te szerencsetlen, mert korrektebb lenne a jegyarat emelni, nem faszsagokkal szivatni mindenkit

qwertzu 2018.02.16. 16:13:41

@Bicspesz Elek: Mondjuk elég masszív influenza járvány van, nálunk az irodában is beteg egy rakat ember.

Gleccsertetű 2018.02.16. 16:14:20

Kell a hely a chamtrail anyagnak

dr. pretender 2018.02.16. 16:16:03

@Szelid sunmalac: igazán köszönöm a magvas hozzászólást, remélem ettől most egy kicsit jobban érzed magad ;) azt sajnos még mindig nem értem, miért akkora probléma, hogy betartatják az előre közölt feltételeket, de hátha majd valaki felvilágosít.

mindenannyi 2018.02.16. 17:20:07

Nem tolja túl, hanem betartja a saját szabályát. (Azon lehet vitázni, hogy mennyire lehúzás vagy mennyire nem.) Gondolom olyan szabályt nem hoztak, hogy 5 euró az elsőbbségi+csomag jegy, kivéve ha amúgy kevesen vették ezt meg, mert akkor mindenki felviheti a cuccát, amíg tele nem lesz a fedélzeti csomagtartó.

Egyébként azt jól látod, hogy így viszont felférnek a kabátok is, pont ugyanígy jártam másfél hete. Az utasok kétharmada nem vett elsőbbségi jegyet, így nekünk sima ügyünk volt a csomagok felrakásánál. Én nem bántam. :)

Kard 2018.02.16. 17:26:54

@dr. pretender: Mondjuk azért mert ha felmész a Ryanair oldalára és foglalsz repjegyet akkor "elsőbbség és 2 kézi poggyász" az opció neve amiből azt vonja le az átlag utas, aki mondjuk évente utazik, hogy egy kézipoggyász ingyenes. Viszed fel a repülőre a fotós cuccod - ami pár százezer forint - és szólnak, hogy akkor add fel. Ekkor már beszívtad, mert nem tudod a sima csomagodba berakatni amit mondjuk 5e forintért betekertetsz, nem tudsz venni plusz felvihető szolgáltatást. Semmit. Max imádkozni, hogy a szarka ne szedje ki a drága objektíved a raktérből.

VT Man 2018.02.16. 17:54:52

@Bicspesz Elek:
"a rakodómunkások tömegesen jelentenek beteget, azaz be sem jönnek dolgozni."

Főnök úr! Úgy hallottam, ma nem lehet lopni...

Akkor beteget jelentenék.

Vicc.

szcsongor 2018.02.16. 17:58:27

@Szelid sunmalac: Na ja, és szerinted ebben a kurva nagy kapitalizmusban ki fog inkább árat emelni, csak hogy ne kelljen ilyen szívatós, plusz díjakat kitalálni? Pont ez a lényeg, hogy minél kisebb számot lehessen kitenni a plakátra meg a honlapra, hogy a fillérbaszók lássák, a rájen 5 forinttal olcsóbban visz el Szocsiba. Aztán a végén kiderül, hogy még drágább is volt, mert még az oxigénért is fizettettek a fedélzeten, míg a többi nem.
Soha nem kedveltem a Ryant, ezentúl is kerülni fogom őket.

dr. pretender 2018.02.16. 18:10:45

@Kard: Nézd, nem őket akarom védeni, én is "átlag" utas vagyok, nem repülök gyakran, de pont ezért figyelek oda, hogy akkor mit is veszek és mennyiért. El kell olvasni, hogy miért fizetsz, és akkor nem áll elő ilyen helyzet, mint amit írsz. Muszáj odafigyelni.

Kard 2018.02.16. 18:17:32

@dr. pretender: Tudod ez olyan mint amikor Ukrajnában a főútra kirak a rendőr egy stop táblát beton talpon majd beáll 300 méterrel később büntetni, hogy nem álltál meg előtte (ez nem vicc tényleg van ilyen).
Persze oda kell figyelni :).
Csak amikor egy cég nem épp életszerű vagy épp az általános gyakorlattól erősen eltérő magatartást folytat akkor lehet, hogy neki kéne odafigyelni vagy épp a fogyasztóvédelemnek, hogy akkor tegye ki kurva nagy piros betűkkel a rendelés folyamán, hogy szívni fogsz és vedd meg a drágább jegyet.

Comandante en Jefe · http://local.blog.hu/ 2018.02.16. 18:29:08

@KUNTYI: Csak üdvözölni tudom. Nem tart háromnegyed órát a ki- és beszállás, nem húzzák át a lábamon a pianínót, meg nem ejtik a fejemre, elfér a (kis)táskám fönt, nem rakatják le a lábam helyére...

Nyiri 2018.02.16. 19:14:20

Január végén voltam utoljára és nem volt gáz. Az ismert Tesco-s Kappa hátizsákot gond nélkül felengedték.

VáradiJános 2018.02.16. 20:04:08

@Szelid sunmalac: akkor pedig az ultrasòher fajtád nem tudna ultrasóherkedni ..... nem mintha így utaznál, te egyszerű pocok

Kovacs Nocraft Jozsefne 2018.02.16. 20:10:49

@Szelid sunmalac:

"Azert te szerencsetlen, mert korrektebb lenne a jegyarat emelni, nem faszsagokkal szivatni mindenkit"

Te szerencsétlen, mi van azokkal, akik ilyenkor fölöslegesen fizetnének többet, mert csak egy retiküllel utaznak? Miért én fizessem a magasabb jegyárban a te plusz poggyászodat?

@szcsongor:

"Aztán a végén kiderül, hogy még drágább is volt, mert még az oxigénért is fizettettek a fedélzeten"

Te csak ne adj tippeket, mert még bevezetik.

zotyabacsi 2018.02.16. 20:18:00

Szerintem meg valahogy szabályozni kell, ahol nem volt szabályozva (pl megboldogult Air Berlin), ott volt hogy 45 perc volt egy beszállítás és még a kapitányt is kihívta a sztyuvi, hogy nem tudja már hovatenni a bőröndöket. Az meg, hogy az utasközönség 80%-nak nem fér bele már plusz 1500Ft az csak azt mutatja, hogy valóban mennyire low cost lett ez a fajta utazás.

dr. pretender 2018.02.16. 20:28:20

@Kard: A honlapon teljesen egyértelműen le van írva minden, nincs eldugva, nem kell utána nyomozni. Kb 2 perc elolvasni és értelmezni. Szerintem ez korrekt.

mikka 2018.02.16. 20:46:40

ki utazik ryanfos airrel?

Jossarian 2018.02.16. 21:25:16

@dr. pretender: igen, igy van. am a torzskozonseg utazni vagyo prolik, lasd a korabbi hozzaszolasokat. olvasni nem tudnak, penzuk eszuk nincs.

Jossarian 2018.02.16. 21:30:44

@Kard: tanulj meg szoveget ertelmezni. ha mar soher vagy... a fotos cuccaid szallitasaert fizess, ha olyan ertekesek (nem azok, csak szamodra) a hulyekbol elunk, beloletek, pusztuljatok csak elobb fizeSSetek. kozben fotozhattok is:)

Kard 2018.02.16. 21:53:25

@Jossarian: Szánalmas troll vagy. Fogadok annyit pénzt életedben nem láttál együtt mint amennyibe a fotós cuccom kerül.
Talán olvasd már el mit írtam. Nem azzal van baj, hogy fizetni kell hanem azzal, hogy nem szól előre.

Jossarian 2018.02.16. 22:02:58

@Kard: annyit koltok ma este partyra amennyibe te kerulsz, a cuccaiddal egyutt :) de ezt te sosem fogod megerteni

DarkWolf 2018.02.16. 22:03:10

Kis pénz kis foci

Ryanair gondoskodik h autentikus fapados élményed legyen repülőn. Annyi szent h ezentúl csak Wizzair max.

Kard 2018.02.16. 22:11:51

@Jossarian: Haha...mondom én nevetségesen szánalmas troll vagy.

Jossarian 2018.02.16. 22:23:02

@Kard: persze persze:) aludj jol,fotoguru :D

Kovacs Nocraft Jozsefne 2018.02.16. 23:10:35

@Jossarian:
@Kard:

Nagyon élvezetes ez a farokméregetés, folytassátok még!

nazuna 2018.02.16. 23:44:24

Tőlem már a British Airways is vett el kézipoggyászt feladottra, mert nem volt elég hely a fedélzeten - igaz mindezt ingyen, de lehetett volna benne sok pénz is vagy értékes cucc vagy arany, és persze nem panaszkodom mert 23kg feladott poggyász + 23kg kézipoggyász + 23kg laptoptáska ami benne is van alapból a jegyárban, tehát összesen 69kg amit fizikai lehetetlenség kihasználni hacssak nem aranytöbböket visz az utas, de azt sem tilos.

A fapados pedig attól fapados, hogy ilyen szűkmarkú amilyen - kompromisszumokat muszáj kötnünk az alacsony ár érdekében - én tudomásul veszem, hogy ez az üzleti ajánlatuk. Jó, hogy van ilyen IS, és jó az IS, hogy nem kötelező. "Vote with your dollars"

Kard 2018.02.17. 00:01:42

@nazuna: Én arra lennék kíváncsi ilyenkor mi a szitu ha mondjuk benne van a cuccod amit berak a csomagtérbe majd szépen eltűnik. Ez nem az a szituáció ahol nem voltál elővigyázatos. Bár azt hallottam, hogy ilyenkor azért ha bemondod, hogy van nálad egy 1M-et érő laptop nem biztos, hogy berakják a csomagtérbe.

Navarone 2018.02.17. 00:16:14

Valamilyen szinten szivatás, de még mindig az egyik legolcsóbb járat...

úúúúáá 2018.02.17. 04:45:33

Most voltunk a héten Eilatban és bár vették el a nagy gurulós kézipoggyászokat, de a hátizsákokhoz, még a nagyobb, telepakolt zsákokhoz sem nyúltak, meg is teltek szépen a fej feletti tárolók, úh nem egységes a gyakorlat, úgy néz ki

Gtusa 2018.02.17. 08:24:16

Felszállok a wizz gépre kis hátitáskával. Mi történik? Jön a paraszt a nagy bőrőndel a hattagú család teljes heti cuccával megtömve. Mivel a börönd csak hosszában fér el a három helyre tervezett felső tartóban ezért az én kistáskámat kidobják, hogy tegyem a lábamhoz és nyomorogjak egész úton. Teljesen korrekt a ryan megoldás.

kolompa lole 1111 2018.02.17. 08:44:11

@Kánikula:

Faszom fizetne, ha meg megpróbálja kikapni vmi majom a kezemből, úgy rugom pofán hogy a fal adja a másikat, és még rendőrt is hívok lopási kísérletért. Ha ráragaszt vmi matricát, az az 1. hogy azzal a lendülettel tépem is le róla. Anyjukkal cigánykodjon ez a zsidó banda!

kolompa lole 1111 2018.02.17. 08:45:45

@Gtusa: Automatikusan basznám ki a nagy bőröndöt a picsába, és tenném vissza a helyére a táskámat. Azzal cigánykodnak csak aki hagyja.

kolompa lole 1111 2018.02.17. 08:47:30

@Kard: Vagy már adja is le a drótot a haverjainak a tippadó.

kolompa lole 1111 2018.02.17. 08:50:26

@PééL: Ha megfelelően agresszív a fellépésed, akkor nem vegzálnak. A kaller se mer jegyet kérni a cigányoktól.

Szigetváriné Tarnay Krisztina 2018.02.17. 09:04:26

Azért már megy pár éve a szoktatás. Két éve ha fel akartad vinni tutira ,fizettél...Ha szerencséd volt nem vették el és felcsened....
Most mindenki fizet aki fel szeretné vinni.Ennyi. Amit hozzá szeretnék fűzni,hogy ne csak a saját érdekeidet nézzed a gép a "régebbi" időkben többször azért késett felszállásnál,mert nem győzték eldugdosni a sok csomagot ami nem fért be a helyére. Azért az sem normális hogy felviszel 2 táskát 1 kisbőröndöt meg 4 bazi szatyrot. El kellene gondolkodni kik miatt lett ez. Azért 15 éve ilyenek nem voltak.

bellmi 2018.02.17. 10:41:51

@kolompa lole 1111: kiscsibém, itt csak te lennél lerugdosva gépről. :D már előre dörzsölöm a tenyerem amikor ilyen gyökerek elkezdenek nekem höbörögni! Imádom az ilyen szarokat leszállítatni a gépről! Pá-pá

Alick 2018.02.17. 11:10:15

Aki Ryanair-rel utazik, sikeres ember nem lehet. :)

Alick 2018.02.17. 11:12:21

@kolompa lole 1111: Nem jó stratégia, reptéren egyből terroristagyanús, repbiztonságot veszélyeztető személynek minősítenek és egy egész kommandó visz el rabosítani.

user friendly 2018.02.17. 11:55:56

Amellett, hogy a fapadosok mindenből pénzt akarnak csinálni, az a probléma, hogy a többség az összes cuccát felvitte a fedélzetre, telepakolták a kisebb-nagyobb-még nagyobb bőröndjeikkel a poggyásztartót, más meg az egy darab kézipogyójával utazhatott a lába alatt, ha nem volt elég fürge a beszállásnál.
Baromi jó 2-4 órát repülni úgy, hogy nincs hová tenni a lábadat azért mert mások 3-4 csomaggal utaznak, szóval én üdvözlöm az új rendszert.

Egyébként nem fogok csodálkozni, ha a legacy légitársaságok is szigorítják az ellenőrzést és/vagy előbb utóbb bevezetnek valami hasonlót. Múlt héten repültem TAP-pal, ott is botrányos volt a helyhiány a csomagtartóban. Nem voltam kifejezetten boldog, hogy a hátizsákomat, amiben értékes cuccok voltak, csak 10 sorral hátrább tudtam nagy nehezen bepréselni egy fakkba.

fejetlen bárd 2018.02.17. 14:51:21

@nazuna: Végre valaki érti, hogy mitől fapados egy fapados légitársaság és azt is, hogy a durván nyomott jegyár kompromisszumot jelent. De elnézve a kommentekből áradó agressziót és "a te kurva anyádat" mentalitást, szerintem a többség kifejezetten élvezi, mikor dulakodni kell az utolsó csepp helyért is a poggyásztartóban. Az a baj, hogy a Balatonon konzervből bicskával májkrémet zabáló magyar üdülő embertípus nem szűnt meg, csak most már beengedik egy repülő fedélzetére is, de utazási kultúrája attól még nem lesz.

2018.02.17. 16:00:58

5€ ? ezért kell ennyit háborogni? Ennyiért egy kávét iszol a reptéren, a cél állomáson egy sörre sem elég.
A DB-n ennyi egy helyjegy.
Nem értem hogy mire ez a háborgás.
@fejetlen bárd:
igen pontosan erről van szó, nem lehet ügyeskedni, új, kreativ technikákat kitalálni, hogy az olcsót még olcsóbbá tegyük.

Kard 2018.02.17. 17:41:52

@irdesmond: Részemről nincs felháborodás, inkább annyi, hogy jó tudni, hogy "kicsit" megváltoztak a szabályok. Utoljára 5 éve repültem fapadossal, mert gyerekem született és lassan újra "visszaülök a lóra". Viszont az 5 évvel ezelőtti állapotokból kiindulva nagyon megszívnám, ezért is jó ez a cikk.

blöff 2018.02.17. 18:51:44

Legjobb messziről elkerülni a Ryanair-t, nekem eddig sikerült és hiába olcsóbb, akkor sem választom. Ezt a cigánykodást mindennel, pilótákkal, utasokkal, csomaggal méltatlannak tartom. Arról sem vagyok meggyőződve, hogy a tapló viselkedés hozza a profitot. Ez a cég is el fog tűnni a süllyesztőbe, ilyen hozzáállással nem lehet túl sokáig vinni.

Fillér B. Gusztáv · http://fapadosinfo.blog.hu 2018.02.18. 00:35:34

@dr. pretender: elsőre mi nem volt érthető? nem probléma, hogy betartják, de mivel ez nem feltétlen jellemző az iparágban, van hírértéke. eddig a tények. az meg a véleményünk, hogy baromság üres rekesszel reptetni a gépet, sokkal jobb, amit mindenki más csinál, hogy ameddig van hely, tele lehet pakolni.

@irdesmond: @user friendly: @Szigetváriné Tarnay Krisztina: a probléma közismert, de csak és kizárólag a Ryanair alkalmazza ezt a megoldást. Ez a poszt erről szól. Senki nem tolja ennyire túl.

@Gtusa: a ryanairnél ugyanúgy teheted a lábadhoz a kistáskádat, pedig feletted a rekesz üres. ez aztán sokkal jobb.

@mikka: havonta több mint 10 millióan

svajcineger 2018.02.18. 01:56:57

@blöff:
Eleg regota nyomjak. Meg ezzel a stilussal is.

nazuna 2018.02.18. 05:59:45

Lenne még egy észrevételem ehhez az egész izéhez.

A Magyarországról való repülésben nem a Ryanair vagy akármelyik cég üzletpolitikája a jelentős probléma, hanem hogy

- nem megy ki az a kurva metró a reptérre, mert 60 év még nem volt elég hozzá, valószinűleg technikailag lehetetlen dolog a szívcsakra miatt és a kilcszer csavarodó magyar DNS miatt, vagy csak egyszerűen nem érdemli meg a magyar nép - de szerintem sokat lendítene a szinvonalon.
- kiirthatatlan taxis maffia horribilis árakkal, és gyanitom van
befolyásuk rá nehogy véletlenül metro épüljön oda
- a repülőtéren fosztogatják az utasok csomagjait, mert a bérszinvonal miatt csak a tolvajok vállalják már el a munkát, nameg amúgy is fárasztó.
- mocskosul szegény az utasok többsége - a csomagtartók azért üresek mert az utasok nem akarják megfizetni az árát ... gyakorlatilag nem tudják, mert annyira kell másra is az a pénz - nekem az a dolgom, hogy takarékoskodjak amin csak tudok, a légitársaságnak pedig, hogy kihegedülje a zsebemből bármi módon, különben NINCS repülés. Azt hogy a csomagtartók üresek, azt nem a Ryanair választotta, hanem az utasok.

Nem azzal lehetne itt sokat nyerni ha szétbíráljuk a Ryanairt, hanem ha végre jól működő piacgazdaság alakulna ki olyan jövedelmekkel amikből az utas-igényeket is jobban lehetne finanszírozni. Bizonyára a Ryanair is szeretné ha a csomagtartók telve lennének csomagokkal.

ComLo 2018.02.18. 12:20:48

Nekem azt magyarázza el valaki ...

Évek óta közel 200 repülés után (aminek 90%-t DK Ázsiában, nagyrészt fapadossal tettem meg), eddig sosem találkoztam az "elvesszük a csomagot mert fej fölé nem fér el" dologgal. Pedig Ázsiában is sok csomaggal repkednek az emberek, ráadásul méretet gyakorlatilag sosem néztek. Mi lehet a különbség oka? Oké 1 az,hogy itt nincs ugye kabát (DK Ázsia). Másik hogy BIZONYOS (nem az üsszes!), fapadosok alapáron visznek feladott csomagot is itt.

Jah és olyannal, hogy nem tudtam a fejem fölé betenni a csomagot, előszőr a Qatar-on éltem átt, Budapesten ...

Európán kívül máshol is van gond az utastérben lévő csomagokból?

ComLo 2018.02.18. 12:30:54

@nazuna: Bazz ... elsőre nem hittem el, és utána néztem ... a BA-nál tényleg MINDEN csomag 23 kilós limittel van, ami ultra király ... Az általam használt legacy-k (Emirates, Qatar, Singapore, Garuda, Philipines stb) mindegyike, light-os kéizcsomagot (7-12 kg), meg max egy még light-osabb laptop táskát enged. Max annyi hogy sosem ellenörzik, de általában pl a laptop táska sólyhatárába, tényleg egy átlag laptop táska + töltő + laptop fér csak bele.

Reptéri metró: Szerintem nem kellene eröltetni. A Metró alapvetően a belvárosi hatalmas tömegek mozgatására lett kitalálva, ekkora kapacítást fölösleges kivinni a reptérig (A BUD jelenlegi és jvőbeni utaslétszáma alapján). Plusz mivel a metró ugye alulról kap áramot, ezért rohadt drágán, speciális sint kellene neki építeni, ami el van kerítve, és nem keresztezi szintben semmi. Sokkal egyszerűbb lenne, azt a párszáz méteres vonatsint lefektetni, vasutállomást építeni a kettes terminál mellé, és az azon a vonalon közlekedő vonatok ott is megállhatnának. Töredékáron meglenne.

blöff 2018.02.18. 20:00:24

@svajcineger: annyira nem régóta, ahány éves a többi légitársaság. Nagyjából a 90-es évek közepétől kezdett növekedni, ehhez képest még a Malév is 3-szor annyi időt élt meg. Akárhogy lehet, de a legrosszabb a fapadosok közül Európában.

ikke i drift 2018.02.18. 22:45:53

lopás: ahogy olvasgattam, leginkább a csomagfeladás és a gépbe kerülés közötti időszak a veszélyes, azaz ha a leírt módon már a boarding közben ragadják el a táskádat akkor nincs nagyon idő matatásra, a kiszállításkor szintén nem nagyon van.

a wizz egyébként tényleg sokkal korrektebbül kezeli ezt, bár egy kicsit túlbiztosítják a dolgot, legutóbb még vagy 15 bőrönd tutira felfért volna, igaz, gondolom a késésből is akartak behozni valamit azzal, hogy inkább elvették a csomagok jó részét.

svajcineger 2018.02.19. 01:13:37

@blöff: Miota mukodik az egesz fapados-modell?

M. Péter 2018.02.19. 10:13:46

@ikke i drift: Ferihegyen loptak már érkező gépről is. Egy felszálláskor elvett hátizsákon általában nincs zár, gyorsan bele lehet nyúlni, és ha még sincs benne semmi ellopni érdemes, akkor nem marad nyoma, hogy belenyúltak.

John Heard 2018.02.19. 12:39:54

@Fillér B. Gusztáv: Ezt a szarragast!... gondolom "kellemes" lehetett ezt atelni.

John Heard 2018.02.19. 12:41:44

€5 egybkent nem egy nagy osszeg, es legalabb az ertekei az embernek maganal vannak!

John Heard 2018.02.19. 12:44:43

@Szelid sunmalac: Ezzel egyetertek. Legyen dragabb a jegy, viszont legyen benne egy 8 vagy 10 kg kezi + egy laptoptaska vagy retikul.

John Heard 2018.02.19. 13:10:18

@ComLo: Bizony, ez nagyjabol minden normalis tarsasagnal igy van, BA, LH, SAS stb, noha ezeknel a kezipoggyasz altalaban csak 8 kg, de akarhanyszor repultem akar Pestrol (!), akar mashonnan Europabol LH-val vagy SAS-al, sosem neztek se a check-innel, se a beszallokapunal a borond sulyat, meretet, sot ezek melle fel lehet vinni egy kisebb meretu taskat is.

John Heard 2018.02.19. 13:22:48

- "a repülőtéren fosztogatják az utasok csomagjait, mert a bérszinvonal miatt csak a tolvajok vállalják már el a munkát, nameg amúgy is fárasztó." ... Hat igen, tobbek kozott, ezt az alacsony berszinvonalat is a fos fapadosnak "koszonhetjuk", ugyanis az "irrealisan alacsony" jegyarak miatt, a foldi kiszolgalast vegzo cegnek is alacsonyan kell tartania a szolgaltatasait, s ezert keves a fizetese a poggyaszrakodoknak!

blöff 2018.02.19. 13:51:02

@svajcineger: most arról akarsz meggyőzni, hogy nem lesz igazam? Mert az, hogy nincs igazam, azt még nem tudjuk, annyira azért ügyesebben igyekeztem megfogalmazni, hogy a jövőre vonatkozóan mondtam vmit. Majd lássuk meg, 5-10 év múlva kik lesznek a piacvezetők, ha lesznek egyáltalán, aztán kiderül. Lehet marad ez a szar cég. Én biztosan kerülöm.

Darth Revan 2018.02.19. 13:55:00

@KUNTYI:
" a jegyárak a béka seggében vannak."

aha, tenyleg. 300 euro alatt nem uszom meg a hazautat (korabban 150-200 euroba fajt).
Londonba mar 70-90 euro a jegy, holott evekig 30-40 euro volt

Toxic Waste 2018.02.19. 14:10:29

@Kard: ha van nálad érték, azt nem rakhatod a feladott poggyászok közé. Mi a megoldás? Vedd ki, a táskád megy a raktérbe, az értékeid meg rakd át a kicsibe. Vagy vidd a kezedben.
Hozzáteszem, hogy a wizznél durvább ugyanez: ha a nagyot le kell adnod a raktérbe, az azt jelenti, hogy nincs priorityd, vagyis nem lehet plusz táskád. Vidd a kezedben, ami fontos. Bár valószínűleg nem sokáig marad a jelenlegi rendszer náluk.

Darth Revan 2018.02.19. 14:57:24

@blöff:
"Arról sem vagyok meggyőződve, hogy a tapló viselkedés hozza a profitot. Ez a cég is el fog tűnni a süllyesztőbe"

a vilag egyik legnagyobb legitarsasaga, a legtobb utast ok szallitjak europaban, tobb milliard euros profitot termelnek.

ComLo 2018.02.19. 19:23:34

@John Heard: Legacy-nál nem szokták nézni, de ezzel óvatos lennék: egyszer valamiért megnézik, és teljesen jogosan kérik ki a szabályokban lévő határokat.
Zöldfülü utazóként, elöször mentem haza hosszabb külföldi munkából, és "kicsit" túl voltam pakolva ajándékokkal. Ugyan a szálláson méricskéltem, de kicsit több volt, meg "ezt-azt" még beletömtem ide-oda. Mikor feltettem az Etihad-es pultra a csomagot akkor láttam hogy 45 kiló. Semmi gond tegyek át valamit a kézibe. Itt volt a gond, mert azt csak úgy tudtam becsukni ha ráültem. Lemérték és 19 kiló volt. 15 perc alkudozás, és pár adag gyümölcs kidobása után, végül felengedtek, de azzal, hogy tudomásul veszem, ha út közben akármikor megmérik megint a kézit, azt nem engedhetik tovább. Azóta igyekszem arra figyelni, hogy a feladott ne legyen túlsúlyos (legacy-n azért +1-2 kilót még engednek).

Bicspesz Elek 2018.02.20. 11:58:55

https://index.hu/belfold/2018/02/20/ferihegy_rakodomunkas_lopas/Vádat emelt az ügyészség egy 36 éves rakodómunkás ellen, aki két hónapja egy utas poggyászából ellopott 220 eurót.

Comandante en Jefe · http://local.blog.hu/ 2018.02.20. 22:05:24

@Fillér B. Gusztáv:
Ez jellemzően nem igaz, ha van hely, hagyják felrakni a kistáskát. Wizznél, easynél is hagyják felrakni, ha van hely - de ha tele a gép, akkor többnyire nincs, mert mindenki viszi fel a fedélzetre a bőröndjét.

blöff 2018.02.21. 10:28:52

@Darth Revan: persze ez akkor megkérdőjelezhetetlen. Kérdés, hogy attól van-e profitjuk, hogy taplók, vagy mástól. A másik kérdés, hogy milyen távon fog ez menni. De ugye mindegy, mert ha van profit, akkor az igazolja a bunkóságot. De a profit nem attól van, illetve attól nem lesz, hogy inkorrektül viselkednek.

Kánikula 2018.02.21. 20:43:02

@John Heard: Ja mekkora szelete a magyar a Ryanair vagy éppen a Wizz teljes piacának? Nyilván nem a magyar rakodó bérek nyomnak olyan nagyot a latban.
Vagy gondolod, hogy a dublini vagy londoni rakodók havi 600 euró nettóért tolják a rakodást?

Bicspesz Elek 2018.02.22. 09:25:24

@Darth Revan:
Ez mar csak igy van!!! Sirni fogsz: Nekem kollegaim Londonbol Pozsonyba £25 ert(kb 8-9000 huf se!!)jartak 2011-2017 kozott!!
Amig volt Ferihegy 1 addig ide is olcsobb volt, persze valakiknek az nem tetszett es a 2 re kellett tenni a fapadosokat(=dragulas). Meg mellette a lopasok...

Kánikula 2018.02.26. 16:21:37

Wizzair közben feltolta az elsőbbségi árát eddig 5-ért vettem, most 10 euró ugyanoda.

"1 600 ​Ft​ – 3 200 ​Ft​ online vásárlás vagy a Wizz Air telefonos ügyfélszolgálatán keresztül végzett vásárlás esetén"

tompus 2018.02.27. 14:55:24

A ryan túltolja, a wizz meg alul. Most volt egy kör, ahol mindkettőt használtuk, a ryan elvette a közepesnél nagyobb hátizsákot is, a wizzen meg ment a sakkozás a csomagokkal.

chemical_tourist 2018.03.03. 21:00:39

7 főre van foglalásunk, 2 16 éven alulival. Nem vettünk ülőhelyeket és hétfőn hajnalban lehet megkezdeni a csekkolást. Kíváncsiak leszünk az ültetésre, mert a 16 éven aluliak csak kísérővel utazhatnak. Szóval, hamarosan meglátjuk, hogy akkor is szétültet-e...

Egy kis video · https://www.youtube.com/channel/UCVbB2UafP2iCT-YdSE0XpZw 2018.03.05. 15:11:38

Szeretnék egy kis segítséget kérni azoktól, akiknek mostanában konkrét tapasztalatuk volt ezügyben. Kifizetem az elsőbbségit, de nagyon úgy számolom, nem fogom tudni a kisebbik kézinek a laptopomat felvinni (kicsit nagyobb, mint 35x20x20cm méretű a laptoptáskám). Akkor most komolyan a nagy kézibe kell betennem a laptopomat tróger módra a ruháim közé csavarva kábé, miközben a kisebbik meg... hát nincs is ennyire kicsi táskám, a 35x20x20 méret teljesen életszerűten, esetleg valami női nesszeszer lehetne, de nem nő lévén nincs ilyenem :) Hogy működik a gyakorlatban? Az icipici laptoptáskákat felengedik, de a (szerintem) átlagos, normál méretűeket nem? Hogy viszik fel az emberek a laptopjukat ebben az esetben mostanában, pláne ha mondjuk nem is vettek elsőbbségit? Komolyan érdekelnek a tapasztalatok, ha láttatok ilyesmit mostanában. Amúgy én is szívesen fizetnék többet azért, hogy legalább lehetőségem legyen egy normál méretű laptoptáskát magammal vinni a fedélzetre, és a nagyobb felőlem akár mehetne is le a csomagtérbe...

Fillérné Alsómocholády Turbulencia 2018.03.06. 20:22:54

@Egy kis video: Ha az egy vékony laptoptáska, senki se fogja méricskélni. Jó lesz, ráadásul ha megvetted az elsőbbségit, nem fognak vegzálni.

Egy kis video · https://www.youtube.com/channel/UCVbB2UafP2iCT-YdSE0XpZw 2018.03.06. 22:07:24

@Fillérné Alsómocholády Turbulencia: Köszi! Vékonynak vékony, az az egyetlen dimenziója, ami határon belül van, de hosszában és széltében 5-8 cm-rel nagyobb azért... Reálisan hangzik, amit mondasz, köszönöm, asszem ez lesz. Mindenesetre hagyok helyet a "nagy" kéziben, hogy beletegyem akár táskástul, ha muszáj lesz...

11kV 2018.03.08. 18:55:23

Hatizsakos utazó vagyok, nem egy mikro-táskáról van szó, vastagságra túllövi a 20 centis határt. Friss tapasztalatok a hétvégéről:
- Málta: Csak a gurulósakat billogozták sárga cetlivel.
- Bologna: Detto.
- Brindisi: Detto.
Csak egy táskával közlekedem, nem tudom, hogy mi lett volna, ha esetleg egy kisebb táska is lett volna nálam. Nem csak átcsúsztam a rostán, SENKIT nem bántottak egy hátitáskáva.
Hogy Budapesten a "hatalomtól" átszellemült személyzettel mi a helyzet, az más lapra tartozik, de Európa más tájain az életszerű dolgok felülírják a kihirdetett szabályokat. Fantasztikusan jónak találom az ezen három úton ALKALMAZOTT ÉS TAPASZTALT beszállítási rendszert.
süti beállítások módosítása