Mutattuk már a megújult változatát a Ford nagyméretű szabadidő-terepjárójának, most pedig itt az Edge európai utakra szánt kivitele is. A friss forma mellett egy biturbó dízel és egy sor újabb extrafelszerelés jelenti az újdonságot.

Az amerikai piacra tervezték, de az európai utakon is jól mutat a Ford nagyobbik szabadidő-terepjárója, az Edge, ami most alaposan megújult. A méretei továbbra is figyelemreméltók, de a korábbi szögletes külső helyét pedig egy frissebb, sportosabb dizájn vette át, ami új formájú fényszórókat, hűtőmaszkot és lökhárítókat jelent, a hátsó lámpák is változtak.

A legnagyobb újdonságot azonban a motorházfedél alatt találod: a Ford újonnan fejlesztett kétliteres EcoBlue dízelmotorjának biturbó változatát 238 lóerővel. Ha nincs szükséged ennyire, lesz egy szerényebb teljesítményű modell is 190 lóerővel. A motorhoz összkerékhajtás és nyolcfokozatú automata váltó jár, amit divatosan forgótárcsával lehet kapcsolni.

Belül más újdonságot is láthatsz, például a színes képernyővel helyettesített műszeregységet, és a legújabb SYNC3 infotainment érintőképernyőjét. Újdonság még a mostanában bemutatott Fordokban látott B&O Play hifi, valamint egy sor vezetési segéd, például a sáv közepén tartó, dugóban araszoló, kikerülést segítő és baleset után is vészfékező rendszerekkel.

Mint eddig, úgy továbbra is többféle stílusban lesz kapható az Edge: az alapmodell mellett ott a gazdagon felszerelt Titanium, a még elegánsabb Vignale, és újdonság a sportos ST-Line, ami 20 vagy 21 colos kerekeket, fekete hűtőrácsot, krómozott kipufogóvéget és perforált bőrrel bevolt üléseket kap. Az igazi Edge ST a 320 lóerős benzinmotorjával azonban az amerikai piac kiváltsága marad.

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Milyen kutyatápot vegyél, ami a kutyádnak és a pénztárcádnak is jó?

A világ egyik legegészségesebb itala egy magyar készítmény, és azt adja meg, amire szükséged van

Tömény elegancia ez az 1991-es Honda Legend Coupe

További cikkeink a témában