WTCR - EXKLUZÍV INTERJÚ MICHELISZ NORBERTTEL
"Nekem, mint versenyzőnek megtisztelő és érdekes egy ilyen bajnokságban részt venni."

p1030651.JPG

Michelisz Norbertet, a Túraautó Világbajnokság tavalyi második helyezettjét kérdeztük a márkaváltásról, a WTCR-ről és a M1RA-ról, de a család bővülése is szóba került.

Michelisz Norbi 2010 óta versenyez állandó jelleggel a nemzetközi túraautózás világában - akkor a Zengő Motorsporttal debütált a WTCC-ben, egy SEAT León volánja mögött. Az azt követő két évben azonban már a csapat BMW-jével, majd 2014-ben és 2015-ben a Hondájával indult. A 2016-os év fordulópont volt a hímesházai születésű versenyző karrierjében, ugyanis a Hondától nagyon komoly lehetőséget kapott, amelynek köszönhetően az elmúlt két évben a japánok gyári versenyzője volt - tavaly csupán egy karnyújtásnyira volt a világbajnoki cím.

Azonban a WTCC és a TCR összeolvadása, és az ennek révén létrejött Túraautó Világkupa újabb változást hozott Michelisz pályafutásában, ugyanis öt év után márkát váltott, és a 2018-as évben Hyundaijal fog versenyezni. Hétfőn, a Hyundai sajtótájékoztatóján készítettünk interjút a dél-koreai márka magyar képviseletének hivatalos arcával.

p1030640.JPG

"A legnagyobb különbség a vezethetőségben rejlik. A Hyundai az első pillanattól kezdve nagyon kezes volt, és már kevés kilométer után nagyban növelte a versenyző önbizalmát. A tavalyi, TCR-es Honda Civic egy nagyon-nagyon gyors autó volt, de azért voltak apró sajátosságai, amelyekhez alkalmazkodni kellett" - ecsetelte a Honda és a Hyundai közötti különbségeket Michelisz kérdésünkre. - "Ezzel nem azt akarom mondani, hogy a Hyundai egy minden szempontból tökéletes autó - hiszen eddig csak két versenypályán vezettem, és simán előfordulhat, hogy más karakterisztikájú pályán majd sokáig kell finom hangolni. De az első benyomás mindenképpen az, hogy köridő szempontjából nagyjából ugyanaz a Hyundai és az új Honda Civic, de vezethetőség szempontjából a Hyundai kezesebb."

"Nagyon várom már, főleg a hungaroringi versenyt, és nagyon erősnek gondolom az idei mezőnyt - többszörös brit túraautó-bajnokok, többszörös világbajnokok és nemzetközi túraautós sorozatok győztesei mérhetik majd össze a tudásukat. Nagyon jó kis mezőny jött össze a széles közönség számára" - mondta a WTCC és a TCR összeolvadása kapcsán a magyar pilóta. - "Nekem, mint versenyzőnek megtisztelő és érdekes egy ilyen bajnokságban részt venni. Ugyanis a rivális sorozatok -, mint amilyenek a Brit Túraautó-bajnokság, a TCR International Series vagy más, rangos túraautós szériák - között megy a saccolás, hogy melyik az erősebb. Az idei Túraautó Világkupa pedig egy olyanfajta vegyes közeg lesz, ahol az ilyen jellegű kérdésekre is választhat kaphat majd a szakmai közönség."

Ami pedig a 2018-as évet illeti, Michelisz nagyon motivált, komoly várakozásokkal és bajnoki reményekkel vág majd neki az újabb évnek és az újabb kihívásnak - hiszen az erős mezőny révén nem lesz könnyű dolga: "Bizakodó vagyok. Elsősorban azért, mert az első néhány teszt az autóval nagyon pozitív volt, másodsorban pedig amiatt, mert úgy érzem, hogy a Hyundai az egyik fő esélyese a bajnokságnak. Úgyhogy a célom természetesen az, hogy ott legyek a bajnoki esélyesek között az év végén."

p1030627_1.JPG

Az erős ellenfelek között ott van természetesen a rutinos Gabriele Tarquini, a 2009-es túraautó-világbajnok is, aki idén a csapattársa lesz a BRC Racing Team-nél. Norbi így felelt a Braking News Motorsportnak arra kérdésre, hogy az olasz pilóta tapasztalata előnyt jelenthet-e a számára: "Szerintem semmiképpen nem lehet előny számomra. Az, hogy részt vett tavaly az autó fejlesztésében, és összehasonlíthatatlanul többet tesztelt vele, mint én, lehet, hogy a szezon első néhány futamán még az ő oldalára billenti a mérleg nyelvét. De igyekszem gyorsan fejlődni és gyorsan tanulni, és örülök annak, hogy ő ebben nagyon jó partner, mert minden kérdésemre készségesen válaszol."

Csapata, a M1RA a TCR Nemzetközi Széria 2017-es szezonjában a csapatbajnoki címmel nagyon komoly sikereket ért el már az első évében - ez még magát Micheliszt is meglepte, s noha az idei versenyprogram még nem nyilvános, az idei cél a léc feljebb helyezése.

"Őszintén szólva egy picit azért meglepetés volt. Hangoztattuk azt, hogy a bajnokságért küzdünk, és nyerni szeretnénk, de egy új projekt esetében, ilyen magas nemzetközi szinten, rögtön az első évben bajnokságot nyerni azért nem mindennapi dolog. Nagyon örültünk a sikernek, és szeretnénk továbbra is a szakmai szempontokat előtérbe helyezni" - mondta Michelisz a M1RA tavalyi éve kapcsán.

"Elképesztően magasan van a léc, de remélem, hogy idén még ezt a lécet is meg tudjuk majd ugrani. Van még néhány kérdőjel a csapat szereplése kapcsán, hogy melyik bajnokságban fogunk rajthoz állni, milyen versenyzőkkel, de hamarosan ezekre a kérdésekre választ tudunk adni majd hivatalosan" - folytatta a magyar. Ami a konkrétabb időpontot illeti, a szóban forgó sajtótájékoztatón kiderült, hogy két héten belül érkezhet a bejelentés a részletek kapcsán.

p1030635.JPG

Ezt követően Michelisz Norbit a tavalyi WTCC-s évéről kérdeztük, amelyet a következőképpen értékelt: "Szakmai szempontból szerintem a legerősebb évem volt, tehát az eddigi pályafutásom során a legjobb teljesítményt 2017-ben nyújtottam. Őszintén szólva eredmény szempontjából viszont egy picit csalódást keltő volt a második hely. Nagyon sokan mondják azt, hogy Magyarországon történelmi siker, meg az autósportban elért első érmes helyezés, de annyira szerettem volna megnyerni a világbajnokságot, hogy még néhány hónap távlatában is ezt érzem. De egyre inkább látom már azt, hogy miért lehet büszkének lenni erre a második helyre, azonban még egy kis ideig el fog tartani, mire túllendülök ezen a csalódáson."

Végül pedig szóba került a család is, hiszen már csak hetek kérdése, és egy újabb taggal bővül a Michelisz-család, mivel Mirának lesz egy húga. A kérdésre, hogy az újabb baba érkezése újabb több tizedmásodperces javulást eredményezhet-e, így felelt Michelisz: "Remélem, hogy igen. (mosolyog) Nagyon várjuk már második kislányunk születését. Nagyon izgalmas időszak lesz majd a hungaroringi versenyhétvége környéke, mert pont akkortájt várható az érkezése. Tavalyi tapasztalatok kapcsán egy picit rutinosabb vagyok ebből a szempontból, mert Mira is az első, marokkói versenyhétvége körül érkezett, de ez a fajta izgatottság az, amit szerintem teljes mértékben nem is lehet megszokni."

"Úgyhogy nagyon várom már nemcsak a szezonkezdetet, de április végét és május elejét is, amikor majd megszületik a második kislányunk" - zárta gondolait a magyar versenyző.

Fotó: Kováts Olivér

Írta: Kováts Olivér

Még több hírért, érdekességért lájkolj minket a Facebookon!

A bejegyzés trackback címe:

https://brakingnewsmotorsport.blog.hu/api/trackback/id/tr9813718260

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

gabroca 2018.03.07. 17:20:19

hát nagyon gondolkozom és is, hogy Accord helyett egy Tücson-t vegyek-e...

Braking News Motorsport

• Köszöntünk minden kedves Olvasót a Braking News Motorsporton! • Mottónk: Szenvedélyünk az autósport! • E-mail elérhetőségünk: brakingnewsmotorsport@gmail.com

sundaybelgium5-368788.jpg

Fordító / Translate

Impresszum, kapcsolat

süti beállítások módosítása