FAPADOS TIPPEK, TRÜKKÖK, ÉLMÉNYEK

emailicon.png Vélemények, tapasztalatok,
sztorik ide jöhetnek: 
fapadosinfoblog@gmail.com

Facebook

Utolsó kommentek

Címkék

10 éves (1) 15 év (1) A321 (2) A321neo (1) admin díj (1) Aegean (1) Airbnb (2) airbus A321neo (1) Air Asia (1) Air France (4) ajándék (2) Akaba (1) akció (18) alapok (1) alapszabályok (1) Alhambra (1) always getting better (1) Amalfi-part (3) Ammán (1) amman (2) Andalúzia (1) apartman (1) app (2) arabok (1) Arad (1) árazás (1) árcsökkenés (1) áremelés (2) árkörkép (3) ármustra (5) Athén (5) átirányítás (1) átszállás (3) autóbérlés (7) automata utasfelvétel (1) Azori-szigetek (5) bádogsátor (2) bádogterminál (5) Baku (1) balatoni menetrend (2) baleset (1) balhé (1) balkáni útvonalak (2) bankkártyacsalás (1) Barcelona (2) Bázel (1) bázis bezárása (1) Bécs (1) becsekkolás (1) bénázás (1) Bergamo (1) Bergen (2) Berlin (1) beszállókártya (1) beszámoló (1) Birmingham (1) bíróság (1) biztonság (1) biztonsági ellenőrzés (4) blama (1) blöff (1) Blue Lagoon (1) Bordeaux (3) Bosznia-Hercegovina (1) botrány (1) Bruges (2) Brusseles Airlines (1) Budapest-Belgrád (1) Budapest Airport (9) Budport (4) buliturista (1) bunkóság (4) büntetés (1) buszjegy akció (1) busztranszfer (1) camper (1) castellón (1) Chania (1) Cinque Terre (1) Ciprus (7) ciprus (1) Cork (2) Costa Brava (1) couchsurfing (1) csekkin (1) csőd (2) csomag (1) csomagdíjak (2) csomagellenőrzés (1) csomagszabályok (29) Dánia (1) DCC (1) Debrecen (6) devizaátvátós trükk (1) díjemelés (2) Discount Club (1) Doncaster (1) drón (1) easyBus (1) easyJet (21) Egyiptom (2) egynapos repülés (2) egyszer megéri (1) Eilat (4) Eindhoven (1) elhagyott poggyász (2) emelt díjas ügyfélszolgálat (1) értelmetlen szolgáltatás (1) észak-ciprus (1) Eszék (1) Eurostar (1) évforduló (1) fapadosok árazása (2) fapados buszok (1) fapados kódex (1) Fat Track (1) felvásárlás (1) Ferihegy (12) Ferihegyi busz (2) Fez (1) fillérekért (6) Finnország (2) fjord (1) Flibco (1) Flixbus (2) Flybe (2) FlyNiki (1) Foci EB 2016 (5) Folegandrosz (1) fontos tudnivalók (1) főszezon (1) Francia Riviéra (4) Frankfurt (2) Fuerteventura (6) Funchal (1) futás (1) futópálya-felújítás (1) Gatwick (1) géplekésés (2) géprohamozás (1) Germanwings (1) Gibraltár (1) görög csőd (1) Görög szigetek (5) Granada (2) Gran Canaria (3) GVH (1) gyerektelen utazás (1) Győr (1) gyorsjelentés (1) hányinger (1) hasznos infók (1) hatalomváltás (1) határzár (1) helyleosztás (3) Hertz (1) hitelkártya költség (1) Hollandia (1) Holt-tenger (1) horror (3) hosszú hétvége (1) hosszú távú fapados (1) hotel (1) Huelva (1) információ (1) ingyen wifi (1) Írország (1) Isztambul (3) Izland (12) Izrael (5) járatindítás (1) járatmódosítás (3) járat megszűnés (2) jegyárak (1) jegymustra (1) Jeruzsálem (1) jófejség (1) Jökulsarlon (1) Joon (1) Jordánia (2) jótanácsok (2) kacat (1) kamu (1) kamuakció (1) Kanári-szigetek (8) Kannonkoski (1) karantén (2) kártérítés (7) Kassa (1) katasztrófa (5) Kavala (1) Kazahsztán (1) kedvenc városaink (5) kényelmetlenség (9) kert (1) kés (1) késés (7) kézipoggyász (5) Kirkjufell (1) Koppenhága (1) koronavírus (9) kósz (1) Kotor (1) Kréta (2) Kükládok (1) kutya (1) kvíz (1) Lamezia (2) Lanzarote (4) Lappföld (1) last minute (2) Laudamotiob (1) laudamotion (1) La Palma (2) légikatasztrófa (3) legjobb helyek (1) legjobb reptér (1) Legoland (1) lehúzás (17) lényeg (1) Lipari-szigetek (2) Lisszabon (4) London (6) Lufthansa (3) Lugano (1) Luton (3) luxus (1) lúzerség (1) Lyon (1) Maastricht (3) Madeira (3) magyar (1) Malaga (1) Malév (2) Malév GH (5) Mallorca (2) Malpensa (1) Málta (2) Marákes (2) Marokkó (2) Marrákes (2) Mastercard lounge (3) MÁV (2) megszűnő útvonal (5) megújulás (1) mellékhelyiség (1) Mélosz (3) menekültek (1) mentőár (1) Michael OLeary (2) mikonosz (2) Mikulás (1) MiniBUD (4) Miskolc (1) mocsokságok (1) módosítható jegy (1) mökki (1) Monaco (1) Monarch (1) Montenegro (1) munkakörülmények (1) Nagyvárad (1) National express (1) Nizza (3) nők (1) Norvégia (3) Norwegian (3) nyaralás (3) nyaralójáratok (2) nyári akció (1) nyári menetrend (1) nyár 2020 (2) óceán (1) óceanárium (1) Olaszország (1) olcsó jegyek (20) olcsó szállás (1) Onnibus (1) összehasonlítás (5) őszi szünet (1) otthagyott csomag (1) óvintézkedés (1) Páfosz (1) Pafosz (4) panasz (1) parasztvakítás (1) Párizs (4) parkolás (2) Pécs (1) Pegasus Airlines (1) petíció (1) Petra (1) pilótahiány (1) Pisa (1) Pizzo (1) poggyász (4) Polskibus (1) Popstrand (1) Porto (3) Portugália (3) Positano (1) Premier Hub (1) Premier Inn (1) prémium szolgáltatások (2) priority (1) Privilege Pass (2) profit (2) profit warning (2) rendszerező (1) repjegy (1) reptér (2) reptéri alvás (1) repülési tilalom (1) repülőtér (3) részeg (1) Reykjavík (1) romantika (1) Ronda (1) Rovaniemi (1) Ryanair (83) Saint Tropez (1) Santander (1) Sanyolország (1) Sao Miguel (1) Schönefeld (1) Scilla (1) Sevilla (2) Skócia (2) Skót Felföld (2) sorbaállás (1) Southend (2) Spirit (2) spórolás (1) Stansted (1) Stavanger (1) strand (1) Stromboli (1) Svájc (1) szabályváltozás (1) szakszervezet (2) szállás tippek (2) Szaloniki (1) Szantorini (1) Szarajevó (1) Szardínia (2) szavazás (2) szeku (1) Szentpétervár (1) szétültetés (5) szexista (1) Szifnosz (2) sziget (2) szinte ingyen (1) Szófia (1) szolgáltatások (4) sztrájk (6) sztyuvi (2) szülinap (1) Tampere (2) Tel-Aviv (2) téli menetrend (1) Tenerife (3) tengerpart (1) Terceira (1) térkép (1) terrorveszély (3) teszt (3) tévhitek (1) tömeg (1) törlés (19) Transavia (3) Transmediterranea (1) transzatlati járatok (2) Travelodge (1) trükközés (2) túlértékelt (1) túra (1) türelmi idő (1) tuti tippek (1) ufb (3) ügyfélszolgálat (2) újraindulás (1) új festés (1) új járat (8) új menetrend (8) új útvonal (11) Ukrajna (1) ülőhelyleosztás (4) ultrák (1) utasjog (2) utasszívatás (7) utastájékoztatás (2) utazási iroda (3) útdíj (2) útlevélellenőrzés (1) utószezon (1) üzleti utasok (1) valencia (1) Valentin-nap (1) változás (1) Váradi József (4) vasút (1) vécéhasználat (1) Velence (3) Velencei-tó (1) Velence Korzó (1) verseny (1) visszatérítés (3) vis maior (1) Vueling (2) vulkán (2) WDC (1) West Fjords (1) wifi (1) Wizz Air (117) Wizz kártya (3) Wow (1) Yumurdzsak (1) Zadar (1) Címkefelhő

Miért nincs a Wizznél egy középkorú, vagy dundi sztyuvi se?

2018.03.08. 17:57 Fillérné Alsómocholády Turbulencia

Sokat utazva feltűnő, hogy Magyarország wannabe légitársasága elég mostohán bánik a nem A-listás nőkkel, ha azok arra vetemednek, hogy jelentkeznek légiutaskísérőnek. A Wizz-sztyuvik szinte mind 40 alatti, magas, sovány, kifejezetten csinos arcú hölgyek és hozzájuk illő urak. Még elvétve sem látni a fedélzeten idősebb, hovatovább ráncosodó vagy észrevehető súlyfelesleggel küzdő hölgyet. De kopaszodó vagy az átlagnál alacsonyabb férfit sem. Vajon miért?

Ez most a nőnapon kikívánkozik: nehéz másra gondolni, hogy aki nem fér be a cég által elképzelt ideálba, azt nem veszik fel, szevasz. Akkor sem, ha egyébként alkalmas lenne a munkára. Persze a légiutaskísérő, főleg Britney Spears ide vonatkozó videoklipje óta egyértelműen olyan státusz, amelyhez jelentős mértékben kötődik szexuális töltet. Tipikusan ilyen még a nővérke is. Ám ahogyan nem várjuk el reálisan, hogy a kórházban az ágytálat duzzadó mellű, szőke hajú, miniszoknyás nehézbombázók cserélgessék, úgy a repülőgép fedélzetén posztoló légiutaskísérő sem két lábon járó segédeszköz. 

Ezt az elvet képviseli az általunk gyakran igénybe vett fapadosok közül a Ryanair és az easyJet is (velük repülünk annyiszor, hogy releváns következtetést tudjunk levonni). Mindkét társaságnál dolgoznak idősebb, akár 50 év feletti légitutaskísérők, de nem ritka a színes bőrű és a túlsúlyos alkalmazott sem. Az easynél látványosan több az idősebb és a dundibb, de a Ryanairnél is előfordulnak. Az easyJetnél nagyjából olyan változatosak a sztyuvik, mintha a sétálóutcában néznénk, hogy ki jön szembe. Ezzel szemben a Wizznél szinte csupa olyan hölgy dolgozik, akik megfelelnek a 18-as karikás történetek sztereotípiájának.

És ez szerintem nagyon nem oké. Megnéztük, milyen követelményeknek kell megfelelnie annak, aki légiutaskísérő szeretne lenni a Wizznél. Az angol és valamilyen közép-európai nyelvtudás alap, tudni kell úszni, satöbbi. Ami a testi adottságokat illeti, az egyetlen előírás, hogy a hölgyeknek legalább 165 centisnek kell lenniük, lábujjhegyen pedig 210 centire fel kell tudni érniük. Ez teljesen érthető, hiszen fel kell érniük a csomagtartót, vagyis azzal nincs is semmi gond, hogy én a 158 centimmel sajnos teljesen esélytelen lennék. Az már kérdéses, hogy a férfiaknak miért kell 175 centisnek lenniük. Elvégre ugyanazt a tárolót kell felérniük nekik is, ami pedig megy 165 centi mellett is. Ja, egy 165 centis férfi nem számít éppen magasnak, még Tom Cruise is lekörözi.

De menjünk tovább, milyen kikötések vannak a testi adottságokra még. Nos, semmilyen egyéb követelmény nincs. Elvileg ki lehetne kötni, hogy megfelelő állóképességgel kell rendelkezni, elvégre ha félig halott utasokat kell kihúzni a székek alól, oda kell erő. De nincs utalás semmilyen, a kondíciót érintő követelményre. Nyilván ha a túlsúly már kóros, és annyira akadályozza a leendő munkavállalót, hogy nem tudja rámolgatni a bőröndöt, húzni a kocsit, nem fér el kényelmesen a folyosón, akkor az kizáró tényező lehet - ugyanígy csak különleges vizsgálat után teljesíthet valaki szolgálatot, ha 4-esnél erősebb dioptriájú szemüveget, kontaktlencsét visel.

Ám míg a látásra vonatkozó előírás szerepel a követelmények között, a túlsúly nem kizáró tényező. Márpedig ha ez a helyzet, akkor nagyon kevéssé valószínű, hogy a túlsúlyos jelentkezők mindegyike kórosan elhízott lenne, vagy rendre egyéb teszteken és feladatokon vérzik el, s nem azon, hogy 44-es ruhát hord 38-as helyett. Ami az idősebb, pontosabban a már nem annyira fiatal jelentkezőket illeti, esetükben fel sem merülhet hasonló kizáró tényező, hiszen ehhez a munkához nem szükséges olyan fizikai állóképesség, ami csak a fiatalokra jellemző - a követelmények között is csak annyi szerepel, hogy 18 éves kort be kell töltenie a jelentkezőnek.

Ha egy 50-es nő képes egy hipermarketben álló nap polcot pakolni, akkor a kocsit is tudja tolni. Arról nem beszélve, hogy ez a tudás nem igazán avul el - vagyis míg egy idősebb programozó esetében releváns magyarázat lehet, hogy nem elég naprakész a tudása, egy légiutaskísérőre nem hullanak záporesőként az innovatív fejlesztések nap mint nap. A vészkijárat tíz év múlva is ugyanott lesz.

Vagyis semmi, de semmi nem indokolja, hogy a Wizz miért nem vesz fel idősebb vagy dundibb nőket légiutaskísérőnek, miközben a többi fapados cégnek ez nem jelent problémát. Összességében ez elég csúnya diszkriminációnak tűnik.

141 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://fapadosinfo.blog.hu/api/trackback/id/tr7713720568

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Anikó28 2018.03.09. 15:22:48

@Trollie: Sajnos neked nem tudom azt tanácsolni, hogy próbálj meg intelligensen viselkedni, mert az neked nem fog menni, sajnos. Ha erőlködnél, akkor sem!

swfla 2018.03.09. 15:33:19

@abudabi15: +1.

Nem tudom mire volt jo ez az iras, azon kivul, hogy a fel internet rohog a poszteren, es mindenki tudja, honnan fuj a szel. Ez ilyen hazhoz megyek a pofonert dolog?

swfla 2018.03.09. 15:38:31

@Anikó28: nem gunyolodunk, csak fogadd el, vannak dolgok, ahova a dekorativ holgyekre van igeny.

Hogy miert, azon felesleges rugozni, de grid girl, hooters-felszolgalo, es meg sorolhatnam poziciokban sajnos nem az elefantokat, vagy a szörös labu antinöket szeretjuk latni. Evvan. Lazitsal, keress valami mas temat amibe belekothetsz.

megamedve 2018.03.09. 16:13:44

@vanek ur:
Én vállalkozó vagyok, jó pár alkalmazottal.
Ugyanakkor egy emocionális lény is vagyok, és annak ellenére, hogy nem akarom megdugni (és nem is szoktam az alkalmazottaimat), igenis számít, hogy számomra kellemes, szimpatikus legyen a megjelenése.
A gépen is sokkal szívesebben fogadom el a kávét egy csinos nőtől, mint egy ellenszenvestől.
És mondhat bárki bármit, ezzel a többség így van.

XXXXXL 2018.03.09. 16:15:21

Ha nem jó a Wizz, akkor lehet menni a többihez utazni és dolgozni is. Van választék.
40 éves kor után már nem olyan a fizikai állapot mint 20 évesen. Aztán a 20 évesnek jó eséllyel nincs még családja. A jó nyelvtudás is inkább rájuk jellemző.
A kinézetük pedig lehet a céges imidzs része, keress rá hogy a PSA stewardessek hogy és miért néztek ki úgy annak idején.

Rittyentett Hőzönbőzön 2018.03.09. 16:35:19

Pár kérdésem van: hány túlsúlyos/idős jelentkezett a pozikra és hány jócsaj? Ezek közül mennyit is vettek fel?
Honnan tudjuk ezeket a számokat? Jah hogy nem is tudjuk, hogy jelentkezett-e egyáltalán idős/kövér a wizzhez. Akkor meg mi ez a nyivákolás?
Köszönöm

Pilotax 2018.03.09. 17:20:31

A repülésben minden fölösleges kilogramm többlet üzemanyagot igényel. Mivel az utasokat nem lehet ez ügyben korlátozni - bár már erre is van példa, van ahol bizonyos súly fölött többe kerül a jegyár - a személyzetet viszont lehet. A dundi utaskísérő nehezebben mozog a nem éppen tágas utastérben. A hajózó személyzetnek emelt egészségügyi követelményeknek kell megfelelni, az idősebbeknek ez már nehezebben megy.
Ha az ötven évesnél idősebb pilóta úgy érzi, hogy nem fáj semmije, az halott pilóta.
Szerintem nem diszkrimináció amit csinálnak, csak következetesebben érvényesítik a repülésben megkívánt speciális egészségügyi követelményeket.
Nem kell ebből diszkriminációs kérdést csinálni. Jogosítványa sem lehet mindenkinek, azért van az orvosi vizsgálat.

slowMotion 2018.03.09. 17:22:42

@Asas66: Ha csak el lehet kerulni nem utazunk BA-val (ahogy CBA-ba is csak vegszuksegben megyunk), mert tobbnyire valahol megxivjuk :-)

ételizésítő 2018.03.09. 17:42:20

"nem várjuk el reálisan, hogy a kórházban az ágytálat duzzadó mellű, szőke hajú, miniszoknyás nehézbombázók cserélgessék"

Mondjuk kórházba nem is saját jószántából megy az ember. Ahova meg igen (drága magánklinika), ott bizony ilyenek cserélgetik.

Túlsúlyos meg jó hogy ne legyen, baszd meg, amikor minden kiló csomagért fizetni kell.

"a Wizz miért nem vesz fel idősebb vagy dundibb nőket légiutaskísérőnek"
Eztán csak a Wizzel fogok járni.
Na, hát ezért.

ételizésítő 2018.03.09. 17:55:29

@Róza mama:
Nem tudom, te melyik Malévval repültél, amelyikkel én szoktam, ott csinos sztyuvik voltak.

@Fillérné Alsómocholády Turbulencia:
Oké, aki csak otthon túlsúlyos, azt simán fel kell venni.

@Online Távmunkás:
"ahol az egyenjogúság senkit se érdekel"
Szerencsés népség.
Nálunk egy kicsit már átbillent ez az egyenjogúság az elmebetegség irányába.

@Pilotax:
"Ha az ötven évesnél idősebb pilóta úgy érzi, hogy nem fáj semmije, az halott pilóta."
Baromság. Az utasgépek pilótáihoz képest egy távolságibusz-vezető munkája sokkal nagyobb igénybevételt jelent. Nagyságrendekkel nagyobbat.

Pilotax 2018.03.09. 18:19:35

@ételizésítő:
Bocsi, részemről lemaradt az idézőjel! Ez egy régi repülős mondás aminek komoly alapja van, és nem én találtam ki. Tudod a repülés törvényeit vérrel írták.

Hülyeség az összehasonlítás. A busz elromlik? Sebaj leállunk az út szélére. A repülésben ez nem igazán működik. A buszvezető nincs kitéve a folyamatos nyomásváltozásnak, nagyobb magasságban nagyságrendekkel nagyobb ibolyántúli sugárzásnak. A pilóták nem divatból hordanak pl. magas fényszűrő képességű napszemüveget. Az más kérdés, hogy a napszemüveg gyártók ezt kihasználják areklámjaikban. A kereskedelmi pilótáknál a nagyon gyakori az időeltolódásból eredeztető bioritmus problémák, akár naponta többször is. Az állandóan változó munkaritmus sem éppen egészségjavító - hol éjszaka, hol kora reggel, hol hajnalban áll munkába, állandóan változóan és mindig 100 %-t kell teljesítenie, a buszsofőr esetén nem feltétlenül igaz. Ha a buszsofőr rosszul érzi magát akkor megáll és nem kockáztat, a pilótának ehhez egy kicsit több kell. Kb. annyi fogalmad van a repülésről, hogy a gépnek van szárnya, csak nem csapkod mint a madaraké.

Yumurdzsak 2018.03.09. 18:27:27

talán egy wiszér alkalmazott tudna erre válaszolni. Nem lehet, h csak simán itt a legalacsonyabb a bér, vagyis fiatalok jelentkeznek, de három év után mindenki lelép? na meg a legtöbbjük magyar (akik az egyik legszebbek európában). az biztos, hogy túl vannak sminkelve a wiszér stewardesek, de nem gondolnám, h szebbek mint a többi európai társaságnál, csak fiatalabbak.

egyik ismerősöm dolgozott ott diploma után, nagyon gyűlölte, le is lépett amint tudott.

ételizésítő 2018.03.09. 18:47:43

@Pilotax:
Tudok ezt-azt a repülésről, mondjuk úgy, hogy régebbi repülős dinasztia, mint Torgyán papáé. :-)
De pont a korszerű utasszállító gépekre ez nem igaz. Olyan meg már nem nagyon repül, aki nem ilyeneken kezdett, mondjuk aki 80-ban volt 21 éves (akkor végzett a Szu-ban vagy Nyíregyházán), az ma 59, ha jól számolom. És ha 80-ban végzett, már max. Il-18-ra rakták, de azon is csak pár évet gubbasztott, mert 1988 táján ezeket is nyugdíjazták.

Az, hogy a mezőgazdasági meg a katonai gépek milyen terhelést jelentenek, egy utasgépes blogban nem igazán lényeges kérdés.

"A buszvezető nincs kitéve a folyamatos nyomásváltozásnak, nagyobb magasságban nagyságrendekkel nagyobb ibolyántúli sugárzásnak."
Ja, a pilótát meg nem rázza az út, meg nem jön szembe naponta 50 idióta/részeg/holtfáradtan alvó kamionos meg kezdő vezető vagy a bal oldali sávban vagánykodó elmebeteg.
Mellesleg a pilóta SINCS kitéve ennek, a fülkében az első pár percben van ilyen, aztán stabilan tartja a kondirendszer a kb. 3000 méternek megfelelő nyomást.
"hol éjszaka, hol kora reggel, hol hajnalban áll munkába, állandóan változóan és mindig 100 %-t kell teljesítenie, a buszsofőr esetén nem feltétlenül igaz"
Ja, nyilván nem, elég, ha 10-re bemegy, és ott van este hatig, előtte meg utána majd vezet más. Mondjuk egy pilóta. Tudsz még ilyeneket?
(Ja, és közben persze alhat is nagyokat a volán mellett.)
A repülőgépen mondjuk akár alhat is, bekapcsolja a robotot felszállás után 300 méterrel, és leszállás előttig az elviszi, végig az útvonalon. Busznál azért ez még nincs, bár persze, kísérleteznek már az önvezető autókkal.
"Ha a buszsofőr rosszul érzi magát akkor megáll és nem kockáztat, a pilótának ehhez egy kicsit több kell."
Mondjuk a buszvezető mellett nincs is egy másik buszvezető, hogy átvegye, ha rosszul van. A pilóta mellett meg van.
Talán ne menjünk bele, hogy kinek mennyi fogalma van a repülésről, meg nem biztos, hogy te nyernél.

ételizésítő 2018.03.09. 18:48:30

@Pilotax:
Tudok ezt-azt a repülésről, mondjuk úgy, hogy régebbi repülős dinasztia, mint Torgyán papáé. :-)
De pont a korszerű utasszállító gépekre ez nem igaz. Olyan meg már nem nagyon repül, aki nem ilyeneken kezdett, mondjuk aki 80-ban volt 21 éves (akkor végzett a Szu-ban vagy Nyíregyházán), az ma 59, ha jól számolom. És ha 80-ban végzett, már max. Il-18-ra rakták, de azon is csak pár évet gubbasztott, mert 1988 táján ezeket is nyugdíjazták.

Az, hogy a mezőgazdasági meg a katonai gépek milyen terhelést jelentenek, egy utasgépes blogban nem igazán lényeges kérdés.

"A buszvezető nincs kitéve a folyamatos nyomásváltozásnak, nagyobb magasságban nagyságrendekkel nagyobb ibolyántúli sugárzásnak."
Ja, a pilótát meg nem rázza az út, meg nem jön szembe naponta 50 idióta/részeg/holtfáradtan alvó kamionos meg kezdő vezető vagy a bal oldali sávban vagánykodó elmebeteg.
Mellesleg a pilóta SINCS kitéve ennek, a fülkében az első pár percben van ilyen, aztán stabilan tartja a kondirendszer a kb. 3000 méternek megfelelő nyomást.
"hol éjszaka, hol kora reggel, hol hajnalban áll munkába, állandóan változóan és mindig 100 %-t kell teljesítenie, a buszsofőr esetén nem feltétlenül igaz"
Ja, nyilván nem, elég, ha 10-re bemegy, és ott van este hatig, előtte meg utána majd vezet más. Mondjuk egy pilóta. Tudsz még ilyeneket?
(Ja, és közben persze alhat is nagyokat a volán mellett.)
A repülőgépen mondjuk akár alhat is, bekapcsolja a robotot felszállás után 300 méterrel, és leszállás előttig az elviszi, végig az útvonalon. Busznál azért ez még nincs, bár persze, kísérleteznek már az önvezető autókkal.
"Ha a buszsofőr rosszul érzi magát akkor megáll és nem kockáztat, a pilótának ehhez egy kicsit több kell."
Mondjuk a buszvezető mellett nincs is egy másik buszvezető, hogy átvegye, ha rosszul van. A pilóta mellett meg van.
Talán ne menjünk bele, hogy kinek mennyi fogalma van a repülésről, meg nem biztos, hogy te nyernél.

Online Távmunkás · http://onlinetavmunka.blog.hu 2018.03.09. 19:36:04

@ételizésítő: A Malévnál az utolsó években én is szinte csak 50 körüli utaskísérőket láttam.

@similar: Idősen mennyien akarnak sztyuvik lenni? Mennyien lépnek ki maguktól és mennyit küldenek el az életkora miatt? Aki már 20-30 éve sztyuvi, az ugyanott dolgozott végig?
Lehet, hogy torzít a személyes tapasztalat ismerősi körből, de én eddig csak 18-25 évesekről hallottam, hogy jelentkeztek a Wizz-hez vagy a Qatar-hoz...

@Pilotax: Amúgy az nem lehet, hogy a többnyire állómunkát végző sztyuvik a mozgás miatt nem híznak annyira, mint egy irodai munkát végző nő?

lüke 2018.03.09. 19:45:32

Why?
- sok lenne a túlsúly,így is kekeckednek az utasok táskái miatt
- az idősebbnek meg tőbb fizetést kell adni

protézisesh 2018.03.09. 20:45:52

Inkább az a kérdés, hogy máshol miért vannak kövér öreg bárisnyák....?

Tsteinar 2018.03.09. 21:19:24

Sőt az Emirates is csak csinos, magas nőket alkalmaz....felháborító.

The G 2018.03.09. 21:47:33

Semmitmondó cikk. Írj olyat amivel alkotsz.

Santer 2018.03.09. 22:37:34

kár, hogy kommenteket nem lehet itt lájkolni
cikkeket meg diszlájkolni

ubermeister 2018.03.09. 23:52:57

Több dolog miatt dolgoznak fiatalok a Wizznél

-bér, mivel a Wizz nem hogy fapados (pl. Norwegian) de ultra fapados így nincsenek nagyon elengedve, ha szerez tapasztalatot továbbáll ezért látsz egyre magasabb életkorú hölgyeket a hagyományos társaságoknál, aki onnan kihullik (és nem szerez közbe egyéb végzettséget, ill elhivatott) megy vissza Easy Ryan vonalra (Ezért van több idősebb ott). A Wizz Kelet-EU-ban van otthon, learatja a fiatalokat keleten jó bérrel, még a nyugati versenyez az ottani hagyományosokkal ill. egyéb szakmákkal mert az ottani bér már nem kiemelkedő.
-munkaidő, mivel rövid távokat repülnek általában 2-3 reptér fér bele egy körbe, jellemzően hajnaltól kora-délutánig, a váltás valamikor éjfél egy körül végez, mindez családosként már nem annyira menő, aki családos az viszont azért szereti mert nagy általánosságban otthon alhat (hosszútávú hagyományosnál szinte nincs otthonod)
-munka, hát nem egy álommeló, elég sokat követelnek meg szabályozói oldalról, a városokból nagy általánosságban a reptéri betont, beszállóhídat látod utascserénél, van negyed órád takarítani,- mert neked kell-, ellenőrizni mindent, majd bájvigyorral köszönteni a következő 180-250 "kedves" utast stb...
-karrier. A fiatalok közül sokan csak addig csinálják még végeznek a felsőfokú tanulmányaikkal miközben szereznek egy kis pénzt majd léc mert a választott szakmájukban 1-2 év után már számukra megfelelőbb munka/jövedelmi viszony várja őket
-karrier 2. A Wizz fiatal cég, az oktatók, irodai dolgozók, egy része a hajózószemélyzetből kerül/t ki így a régi motorosok egyelőre a cég más területein el tudtak helyezkedni így őket már nem/kevésbé látod a fedélzeten
Mindezek mellett nem tartom valószínűnek hogy légiutaskísérőket jellemző sztereotípiáktól jelentősen eltérő jelentkezők tömegesen ostromolnák a céget.
És amíg van elegendő számú a sztereotípiáknak megfelelő jelentkező azokat fogják választani (Diszkrimináció fújj...)

fifibá55 2018.03.09. 23:56:58

Jól teszi a Viszér, ha pofára válogatja a sztyuvikat, legalább van egy pozitívum is a működésében.

ubermeister 2018.03.10. 00:11:47

A Wizz utaskísérői messze nem magyarok, általában az adott bázis környezetéből kerülnek ki, Bp. pedig még a Wizzen belül is csak a 4-5. legnagyobb bázis. Van több bázis ahol jelentős a külhoni magyarság (jellemzően Erdélyben + Kassa) így ott találni még magyarajkúakat, de a többségnek köze nincs a magyarokhoz. Az viszont igaz hogy kellemes a kinézetük, és általában jól el lehetett velük beszélgetni.

abudabi15 2018.03.10. 01:01:45

@similar: rossz a kérdés. A meló nem jár. Azt szíve joga minden munkáltatónak eldönteni, hogy akar-e csinos nőket, vagy sem, mi mennyire fontos szempont. Amit a posztoló sem ért az az, hogy a folyamatos egyenlősdi mindig azzal jár, hogy beleugatunk valaki más szuverén döntésébe elvont (jogi) szempontok alapján.

@Anikó28: mi nem gúnyolódni akarunk - ahhoz én személy szerint már öreg is vagyok - egyszerűen csak a f...szunk tele van azzal, hogy mindig jön valami igazság bajnoka, aki kéretlenül kiáll másokért, és kardoskodik hogy a dolgok másképp legyenek. Figyelj, én dögös sztyuvik között érzem jól magam és nem érdekel, ha ez másnak nem tetszik, meg hogy erről mit gondol. Nem fogdosom a seggüket, de így jobb utazni, kész. Fizetek is érte, a wizznek meg jót tesz az imidzsének és a bevételeinek is. Problem?

2018.03.10. 01:49:16

@abudabi15: "Azt szíve joga minden munkáltatónak eldönteni, hogy akar-e csinos nőket, vagy sem, mi mennyire fontos szempont."

Miért érzem azt, hogy te és az előtted ugyanígy szóló 20 másik ember egy baromként bődülne fel, ha a szemetek elé kerülne egy Erdélyben kizárólag románokat kereső álláshirdetés vagy valami egyéb hasonló szituáció, amiben a szíveteknek kedves(ebb) emberek kerülnének a fasz kevésbé barátibb végére?

A szükségtelen diszkrimináció faszarc dolog. A ronda sztyuvi is ugyanúgy el tudja venni tőlem a kp-t, mint a szép. Ki mondta azt, hogy a repülés hirtelen immunis azokra az alapvető törvényekre, amik az ilyen gyakorlatot még a szép Magyarországon is izomból tiltják? Miben más öreget nem felvenni annál, hogy kiírják, hogy cigányt nem veszünk fel?

2018.03.10. 01:52:49

Az 50 éven felüli kövérek menjenek akkor az easyjethez, esetleg vállaljanak valami rendes munkát. Nem mindegy? A Hootersben sem vén férfiak dolgoznak. Van olyan meló ahol ilyen, máshol amolyan alapon válogatnak jobban. Könyvelőnek meg matektanárnak mindegy hogy néz ki, stewardessnek nem.

2018.03.10. 01:56:58

@Hód Alajos: van olyan hirdetés ahol románul beszélőt vesznek fel. nem az a kizáró ok, hogy vén és kövér hanem hogy nem néz ki jól. történetesen a kettő kizárja egymást. szar a példád. ha valaki Erdélyben mondjuk holland de tökéletesen beszél románul és alkalmas a melóra, jó esetben alkalmazzák, ha a többi szükséges szempontnak is megfelel. mint a jól kinéző nőket stewardessnek meg hostessnek meg ilyen melókra ahol a kinézet számít.

tlantos 2018.03.10. 02:14:20

@vanek ur: "De mégis milyen alapon mond nemet egy 40-es évei második felében járó úrnak/hölgynek, ha objektív akadálya nincs a munkavégzésének?"
Mert mondjuk nem tetszik a pofaja, es kesz. Ha en fizetem, hadd dontsem el en, hogy kit veszek fel, ne valami aktakukac, vagy elfuseralt jogvedo.

Fillérné Alsómocholády Turbulencia 2018.03.10. 04:56:54

@abudabi15: Honnan tudod, milyen nekem? Honnan tudsz te bármit is? Bár melékes, de 34-es méret mellett nem kell fogyókúra. És soha nem akartam sztyuvi lenni. Minek? Hogy olyan gyökerek csicskáztassanak, mint te?

midnight coder 2018.03.10. 07:02:53

És az milyen már, hogy engem meg nem vettek fel a Zeneakadémiára! Igaz, se hangom, se hallásom, sem pedig ritmusérzékem és semmilyen hangszeren nem tudok játszani, de ez azért mégiscsak diszkrimináció!

kovacsbelane 2018.03.10. 07:22:09

@midnight coder: a zeneakademian is van alkalmassagi kitetel, nevezetten a zenei kepzettseg, es a stweardesseknel is van, ugymint magassag, fizikai ratermettseg stb, de a szepseg egyik melokahoz sem szukseges, csunya, ragyas pofaval is kivalo harfas lehetsz. Persze vannak olyan munkak, ahol az apolt, rendezett kulso elvaras lehet, de egy nem modellkulseju no is lehet apolt, kellemes megjelenesu.

Benbe · http://www.benbe.hu 2018.03.10. 08:29:24

@kovacsbelane: A szép a hangja és a szép az arca egyformán esztétikai követelmény.

para_noir 2018.03.10. 08:33:44

Miért nem gyártanak csúnya kocsikat, miért nem főznek randa ételeket, miért nem készítenek ocsmány ruhákat, megannyi kínzó kérdés. Az ember természetes törekvése, hogy szép (legalábbis a kor ideálja szerint szép) embereket lásson, ha vékony, fiatal, csinos az ideál, akkor miért is akarna bárki kövér, öreg embereket látni? Egyébként meg nem kötelező a Wizznél dolgozni, ne menjünk már le olyan píszí kreténbe, hogy csúnyasági kvótát írjunk elő a dagadtak kedvéért.

jobangel · http://jobangel.hu/blog 2018.03.10. 08:50:26

@Online Távmunkás: Honnan tudjuk, hogy nem tudja teljesíteni a biztonsági követelményeket? (így keletkezik a diszkrimináció... "egy nő" "egy ilyen korú" nem tudja. "Kedvenc" példám a szülészet, ahová évtizedekig nem engedtek nőt szülészorvosnak, mondván, hogy kell a fizikai erő. Előtte valahogy párezer évig ellátták jól ezt a feladatot a nők. Most meg újra el tudják látni)

Pop40 2018.03.10. 08:52:52

Nincs ezzel a világon semmi gond, egy 120 kilós, dagadt, pattanásos, 50 éves, stb nőci ne legyen sztyuvi. (Amúgy semmi baj nincs vele, csak erre az állásra nem ő kell.)

Ha kőművest, vagy favágót keresnek, akkor meg nyilván a 40 kilós, szép arcú csajokat diszkriminálják. Nyilván más-más állásokra más-más emberek megfelelőek, nem értem, mi a gond ezzel.

Herbert Putzenschramm 2018.03.10. 08:56:12

tökre egyszerű a képlet: jelentkezik alkalmanként mondjuk 100 nő légiutas kísérőnek. ebből objektív mérce szerint (magasság, egészség, idegennyelv tudás stb) 80 megfelel. a cég meg fel tud venni 30-at.

ezek után a 80-ból nyilván azt a 30-at fogja kiválasztani, aki csinos kedves és mosolygós, nem pedig a fogatlant, a büdöset, a bunkót vagy a dagadtat.

és nem azért mert egy soviniszta gyökér, hanem azért, mert megteheti, és még csak meg se kell indokolnia hogy miért.

túl lehet persze ezt ragozni, de nem érdemes.

Pop40 2018.03.10. 09:02:36

@Fillérné Alsómocholády Turbulencia:

Teljesen egyszerű a probléma.

Te vagy a légitársaság megbízottja, ül veled szemben két jelölt.

Az egyik Átlag Maris, a másikról meg ránézésre látszik, hogy még évek múlva is eszébe jut majd a férfi utasoknak (ezáltal nagyobb valószínűséggel utaznak majd újra veletek, ami nektek profitot jelent.) A költségetek, pl fizu a két jelöltnél ugyanannyi.

Te melyiket vennéd fel?

Pop40 2018.03.10. 09:08:38

@Herbert Putzenschramm:

Erről van szó.

Nyilván mikor a posztoló elmegy a boltba vásárolni, ő is a legszebb terméket veszi le a pultról, ha amúgy azonos árban vannak.

Egy back office-ban mindez nem szempont, ott sokkal fontosabb, hogy a jelölt értsen ahhoz, amit csinál, mintsem h szépen üljön az irodában.
Nade egy stewardessnek? A munkájuk minősége kb ugyanaz, nagy eltérések nem lehetnek benne, de az utas nyilván szívesebben utazik egy szépségkirálynő sztyuvival, mint Átlag Micikével.

Ezzel az erővel Kőműves Béla is jöhetne panaszkodni, hogy nem őt válogatták be modellnek.

Herbert Putzenschramm 2018.03.10. 09:11:42

amúgymeg egy elképesztő daráló ez a szakma, Emirates-nél átlagosan 1 évet(!) bírnak ki, aztán ott is hagyják. de ott van is bőven utálpótlás, valaki mesélte hogy csak nálunk egyik évben jelentkeztek kb 300-an, és felvettek 5-öt.

van az a mondás, hogy a stewardess gyakorlatilag egy túlképzett pincér-takarító, és igaz is, mert 99%-ban csak felszolgálnak és kitakarítják a gépet.

de ehhez fejből kell tudni szóról szóra egy kb 700 oldalas könyvet, minden egyes repülés előtt felelni pár ellenőrző kérdésre (ha nem tudod a választ akkor aznap nem repülsz), 15-20 órákat ébren lenni, mindezt állandó dzsetleggel párosítva

mert amikor beüt a krach akkor ő fog kihúzni az égő roncsból, újraéleszteni, stabilizálni az állapotodat és megmenteni a többi utast.

szóval persze, ezt el tudná végezni egy 80 éves 110 kilós néni is, de azért nem ez a jellemző :)

azt meg jól írták páran feljebb is, hogy a repülésnél minden egyes gramm számít, nem csoda hogy ezen ott spórolnak, ahol tudnak - pl a személyzet súlyán.

MPV6 2018.03.10. 09:15:11

Ilyenkor lehet agyfaszt okozni a dagiknak:
"Mééééé nem vesznek fel a sztyuárdesznek, csak mert kövér vagyok?
Igen, tessék lefogyni, mert a túlyúly miatt nagyobb a fogyasztás és nem tetszik elférni a sorok között/utasok mellett.
De nekem pajzsmirigy meg kismacskahormon-betegségem van, nem tehetek róla!!!
Nálunk alapkövetelmény az egészségügyi alkalmasság, minden jót!"
Hisztizzenek csak a dagik.

Pallos Levente · http://www.pallos.tk 2018.03.10. 09:32:51

Még mindig nem világos nekem sem, hogy a szerző fantáziájáról beszélünk, vagy konkrétumról? Tudjuk, hogy elutasítottak embereket a kinézetük alapján? Ha nem, akkor ne fárasszuk egymást.

Távol-keleti légitársaságoknál amúgy csak fiatal, csinos nőket látsz. Meg is lepődnek a koreai utasok a sztyvikon (és a viselkedésükön), amikor európai céggel utaznak.

ComLo 2018.03.10. 10:20:13

@Pop40: Maximálisan egyet értek veletek de ...

van rá egy tálca söröm, hogyha kömüvest keresnek, és jelentkezik rá egy bomba testü, szép arcu lány, 10-ből 9 brigádvezető azonnal fevenné ... (jó bukának vele egy csomó munkát, mert nem készülnek el időben, meg addig lenne csak ott míg a brigádvezető rá nem ún de akkor is ... :-D )

ComLo 2018.03.10. 10:23:55

Egyébként tök jogos a felvetés: tud egyáltalán valaki olyanról, hogy 40 feletti túlsúlyos nő jelentkezett egyáltalán?

Van egy munkahely, ahol tőljelentkezés van (eről azért elég lehet olvasni). Sokan megfelelnek a követleményeknek. Egyesek szerint, ezek után direkt a csúnyákat kellene váalsztani? Dehát akkor meg a szépeket diszkriminálnák!

Egyébként sok távol keleti társaságnál, ahol nincs ekkora PC kultusz, kifejezetten követelmény a jó kinézet. A Singapore Airlines-on nagyon alaposan válogatják meg, és tényleg csak brutál jó csajokat alkalmaznak.

Pop40 2018.03.10. 10:48:21

@ComLo:

Igen, ez valóban benne van.

De alapvető különbség a két eset között, hogy a kőműves brigádvezető csak a farka után megy, gazdaságilag viszont nem racionális, amit csinál, mert a szép csaj valószínűleg rosszabb hatásfokkal dolgozik majd, mint a brigádja többi tagja.

A légitársaság viszont gazdaságilag is helyesen jár el, ha a szép csajokat veszi fel. A wizzairnek ez egy versenyelőny, ha az utas tudja, hogy ott szép csajok lesznek körülötte, míg a többi társaságnál csak átlagosak.

Nincs azzal semmi gond természetesen, ha valaki nem modellalkatú.
Azzal azonban van, ha diszkriminációról kiabál, mert nem veszik fel olyan állásba, ahol számít a külső. Képezze magát, és menjen el multihoz irodára, ott már teljesen jogosan panaszkodik majd, ha a külseje miatt nem veszik fel.
Turizmusban, idegenforgalomban, s hasonlókban viszont nem, ott nincs az a hülye munkáltató, aki megkárosítaná magát azzal, hogy a különösebb szaktudást nem, "reprezentációt" viszont igénylő állásra nem a szebb jelöltet veszi fel.

abudabi15 2018.03.10. 11:01:42

@Hód Alajos: leszarom, ha egy munkára nem vesznek fel. Megyek a másikra. Veled ellentétben én nem gondolom, hogy nekem az életben minden jár.

@Fillérné Alsómocholády Turbulencia: meglepődnél, de nem szoktam senkit csicskáztatni. Egyszerűen csak unom veszettül, hogy semmit nem lehet már a természetes ösztönök alapján csinálni, mert az valakinek mindig bántja a kicsi lelkét. Szép nők vannak. Előnyben a csúnyákhoz képest. Lépj tovább. Ennyi.

baphomet 2018.03.10. 11:02:16

@sterimar: Kicsit foglalkozzon már behatóbban a témával! Vannak olyanok, akik igen sokat tesznek azért, hogy ne legyenek túlsúlyosak, de mégsem megy nekik a normálnak nevezett testsúlyindexen belül maradni genetikai okok miatt, de ezzel együtt egészségesek. Nyilván rájuk vonatkozik a cikkben olvasható felvetés, és nem a kórosan elhízottakra.

baphomet 2018.03.10. 11:10:15

@NYJetsTD: Abban az esetben, ha nem lennének rá érvényesek a hatályos jogszabályi előírások. Az a baj ezzel az országgal, hogy elég sokan vélekednek úgy, mint Ön, azaz gondolják, hogy egy magáncég azt csinál, amit akar. A munkavállalók és úgy általában az állampolgárok tájékozatlansága jó táptalaj a munkáltatói visszaélésekhez és a diszkriminációhoz.

Duplaxiii 2018.03.10. 11:32:08

Most a nemzetközi nőnap lett az indok egy következő kvótalapaú őrülethez?
Szerintem a metoo és a aktivista-feminista vonal ezer évig verheti magát a földhöz, de soha nem fog tudni beavatkozni a civil versenyszféra területére.
Egy magáncég számára kizárólag az érvényes jogszabályok az irányadók, minden más magányügy.
Ha egy magáncég kizárólag 150 centis, féllábú, púpos transzneműeket akar alkalmazni, ahhoz JOGA VAN!
Az ő pénze, ő kockáztat.
A kommunistákra jellemző, hogy a máséra akaszkodnak és a más eredményeit nyúlják le, sajátítják ki.
A feminsta kvótaalapú érdekközösség kötelezni akar egy magáncéget a számukra előnyös dologra, és ezzel mondjuk más, a témához nem kapcsolódó ezreket, az utasokat is leköp, gyaláz.
Minket, utasokat nem kellene megkérdezni?
Hogy egy sokórás út alatt mi az ami jó, kellemes? Vagy kvótalapon, hogy egy adott funkcióra nem alkalmas is szerepelhessen, a utashalmaz is alkalmazkodjon?
De azért nem látom soha, hogy ez a mozgalom a útaszfaltozóknál követelné a kvótákat, kizűrólag cégvenetés, kellemes irodai munka vagy más kényelmes területen harcol.
A témában nők ellen harcol, hiszen ha átütnék az őrületüket, nem az utasok száma változna, hanem most állásban lévő NŐK jutnának az "utcára".
Nem vicces, hogy a női egyenjoguság okán a nők ellen harcolnak.
Vakójában itt is a számukra kedvesekkel akarják lecserélni a ellenszenves nőtársaikat. Mert a sztyuki szakma nem férfiközpontú, tehát szó sem lehet férfi-nő arányról. Valószínűleg a kevésbé kedvező jellemű, külsővel megáldott nőhalmaz harcol a csinos, okos nők ellen.
A kvótalapú konformizmus küzd a kompetencialapú individualizmus ellen.
És ezért beáldozzák a nőnapot is...
Egészséges hetero férfi vagyok, ez ellen semmit sem tehet a genderközösség, és ha én fizetem a prímást, én fogom eldönteni, kit alkalmazok. Lényegtelen, hogy nő, férfi, vagy akármilyen típus, hogy szép vagy randa, hogy vékony vagy kövér - ÉN DÖNTÖK!
És kizárólag a feladat és a hatékonyság szempontjai alapján és nem nemi, szexuális vagy más trendi osotobaságok szerint.
A normális és egészséges NŐKNEK utólag is sok-sok boldogságok kívánok nőnap alkalmából!
.
Azt azonban nem értem, hogy egy alapból a repüléssel foglalkozó blog miért ad teret egy beteg, a bloghoz nem kapcsolható gondolatvilágnak?
Mi köze a repülésnek a feminista mozgalmakhoz?

Asas66 2018.03.10. 12:06:19

@slowMotion: Egyetértek, mindkettőt érdemes elkerülni, ha lehet!

Anikó28 2018.03.10. 12:16:47

@abudabi15: Mi van akkor, ha én meg nem érzem jól magam dögös sztyuvik között, mert nekem, mint nőnek nem fontos, sőt idegesítő ( tegyük fel), ha ringyókinézetű macák vannak. Esetleg én követelhetem a jó pasikat, mert nekem nem kell a női utaskísérő? Nem lenne ez nevetséges? Ha én utazom, akkor tessék jó pasikat odatenni, mert én meg úgy érezném jól magam és én is fizettem a jegyért. A valóságban nekem nem ennyire fontos a kinézetük vagy a nemük, amíg jól végzik a munkájukat. (Szerintem a normális többség így gondolkodik) Nem azért megyek, hogy nézegessem, vagy megítéljem a kinézetük alapján őket.

Anikó28 2018.03.10. 12:31:20

@Pop40: Én meg olyan utas vagyok, aki utálja a szépségkirálynő macákat, meg azokat a pasikat is, akik azt hiszik, hogy a stewardess azért van, hogy a szexuális képzelgéseit kielégítse. Nem is tudom egyesek mit képzelnek. Követelhetek én is baromi jó pasikat, a nők helyett? A pasik azért utaznak, hogy a kiszolgáló személyzetet nézegessék? Ez a fő cél? Tényleg? Akkor nekem és nőtársaimnak is kijár a válogatott fiúszemélyzet, ezek alapján. Láttam már rózsaszín ruhás fiú stewardest, nem gondoltam, hogy sokáig nézegetnem kellene.

baphomet 2018.03.10. 12:33:55

@Duplaxiii: Ebben téved. Az esélyegyenlőségről szóló törvény és a munka törvénykönyvének diszkriminációellenes szabályai mindenkire, a magáncégekre is érvényesek. Más kérdés, hogy hogyan lehet ezeknek érvényt szerezni. Pl. úgy, hogy a diszkriminált személy az Egyenlő Bánásmód Hatósághoz és/vagy bírósághoz fordul. Voltak már ez ügyben combos bírságok és nyertes perek is.

Kovacs Nocraft Jozsefne 2018.03.10. 12:50:25

A kerekesszékeseket, a féllábúakat, a félszeműeket és a süketnémákat vajon miért diszkriminálja a Wizz? Hozzunk létre faszbuk-csoportot annak érdekében, hogy ők is lehessenek utaskísérők.

Kovacs Nocraft Jozsefne 2018.03.10. 12:54:59

Egyébként meg kvótákat kellene megállapítani testi fogyatékos, szellemi fogyatékos, túlsúlyos, meleg, leszbikus, transgender stb. emberek számára, hogy a profithajhász légitársaságok ne tudják diszkriminálni őket. Minden járaton legyen legalább egy testi fogyatékos és legalább 2 LMBTQ+ utaskísérő.

Bolshevik 2018.03.10. 13:02:02

@Anikó28: "Esetleg én követelhetem a jó pasikat, mert nekem nem kell a női utaskísérő?"

De hát a cikkben erről is szó van, ott is csak bizonyos magasság fölötti pasik, nyilván bizonyos súly alatt, stb

Bolshevik 2018.03.10. 13:04:01

Egyébként meg számít hogy mennyi a személyzet súlya, talán pár tizedszázalék kerozint lehet vele spórolni.

Nem kell a csúnya csajoknak betojni, csak nem kell sztyui állásra pályázni. Tanuljanak helyette programozást, az idővel csak egyre jobb lesz, míg a szépség meg elmúlik.

Anikó28 2018.03.10. 13:35:26

@Bolshevik: Ennek sincs igazán értelme, mert ha a munkavégzéshez elég a magassága a többi engem nem érdekel. A hozzászólókra reagáltam, hogy nekik a pénzükért jó csajok legyenek meg fiatalok, dögösek, ezek alapján én is kérhetném a jó pasikat, vagy az már felháborító lenne! ( Mindegyik az) Vagyis, ha megfordítjuk a nemeket némely hozzászóló beírásánál, úgy ők is nagyon sértőnek éreznék a saját hozzászólásukat. Továbbá, akik szándékosan félreértik a helyzetet, hogy most már szellemi fogyatékos is kell, annak írom, hogy erről nem volt szó a cikkben sem, meg sehol sem írt senki ilyent. Arról volt szó, ha egyébként minden tekintetben megfelel, de nem szépségkirálynő/szépségkirály, azt ne érje diszkrimináció. Ha így érthető....A fiúkra is vonatkozzon, mert itt nem arról volt szó, hogy csúnya csajok sírnak. Mondanám felvilágosításként, hogy nagyon csúnya pasi is van,rengeteg, sokkal több mint nő. Másrészt mit várnak el ezek a típusú (általában nagyon ronda és unintelligens) férfiak a légiutas kísérőtől? Mit tegyen velük? Ha én is felveszem a stílusukat, én pedig a jó pasihoz ragaszkodnék, akkor az baj lenne, ha ők akarják a dögöket, az rendben van? Feltételezem normális nő nem áll velük szóba, vagy miért kell ez? Miért nézik szinte prostinak a légiutas kísérőt? Most lehet félremagyarázni.

Anikó28 2018.03.10. 13:40:49

@Kovacs Nocraft Jozsefne: A kettő ugyanaz, ha valaki nem huszonéves, akkor ott tart mintha testi fogyatékos lenne? Látom nincs kraft elég! Nem tudom sikerült-e megérteni egy százalékban is a cikket. Szerintem nem.

Bolshevik 2018.03.10. 13:43:06

@Anikó28: "ezek alapján én is kérhetném a jó pasikat, vagy az már felháborító lenne! "
+
"Ha én is felveszem a stílusukat, én pedig a jó pasihoz ragaszkodnék, akkor az baj lenne, ha ők akarják a dögöket, az rendben van?"

De pont erre reagáltam, hogy nyilván nem csak a jócsajokat válogatják ki, hanem a jópasikat is.

dreia 2018.03.10. 13:50:42

A diszkrimináció eltűnőben van. Az utóbbi években azt vettem észre, hogy egyre több természetfilmet narrálnak súlyos beszédhibások, annyira raccsol némelyik, hogy ilyenkor nem is tudok a tartalomra figyelni.
Egyébként az is sértő, hogy soványnak nevezed a sztyuvikat, a vékony szó illendőbb lenne.
Az 50-es nőket meg nemhogy styuvinak, de adminisztrátornak sem igen veszik fel, legfeljebb ha nincs más jelentkező. Takarítónőnek vagy egyéb alantasabb munkára maximum, tehát mindenhol diszkriminálják őket. Itt is valaki úgy fogalmazott, hogy "50 és a halál közötti vénasszonyok". Jó, hogy egyáltalán kimehetnek az utcára.

Anikó28 2018.03.10. 13:55:53

@Pop40: A brigádvezető mióta vesz fel bárkit is? A munkáltatónak meg több esze van ennél, nem vesz fel oda nem illő, dolgozni nem képes munkavállalót! Ezen a területen a kinézet nem számít, ha valaki fiatal nő, de ügyes kőműves, akkor lehet jó munkaerő akár, ha nem tudja ellátni a feladatot, akkor hiába néz ki jól Másik kérdés: az utasok ezek szerint kizárólag felálló farkú férfiak? Nekem és a normális többségnek nem számít a légiutas kísérő kinézete, mert MI nem oda járunk párt keresni, vagy szemmel levetkőztetni más munkavállalóit. A normálisabb pasik sem teszik ezt, szerintem.

dreia 2018.03.10. 13:56:25

@Anikó28: Ringyókinézetű? Én nemigen utazom repülővel, de úgy tudom, mindenhol decens egyenruha van. Akkor mivel érdemli ki nálad egy csinos, visszafogott ruhát viselő nő, ami miatt ringyókinézetűnek nevezed? Vagy neked a csinos szinonímája a ringyókinézetű?

Anikó28 2018.03.10. 14:00:57

@Bolshevik: Én is ezt írtam, hogy a hozzászólók csak a női részt látják és feminizmust emlegetnek, pedig a fiúkra is igaz lehet, de ott sem elfogadható. Szerintem! Furcsa irányba tolódnak el a cikkhez képest a hozzászólások. Ezt emeltem ki, hogy egyesek szerint jogos, hogy ő a pénzéért dögös csajokat kapjon a repülőn, akkor én is írhatnám, hogy én meg a dögös fiúkat kérem. Mindkettő elítélendő! Igazam van?

Kovacs Nocraft Jozsefne 2018.03.10. 14:03:00

@Anikó28:

"Másrészt mit várnak el ezek a típusú (általában nagyon ronda és unintelligens) férfiak a légiutas kísérőtől?"

Mióta jár együtt a rondaság és az intelligencia hiánya? Persze szerinted csak férfiaknál?

Lehet, Anikó, hogy te nagyon szép vagy, de az észosztásnál nem elöl álltál a sorban, az biztos.

Kovacs Nocraft Jozsefne 2018.03.10. 14:04:32

@dreia:

"Akkor mivel érdemli ki nálad egy csinos, visszafogott ruhát viselő nő, ami miatt ringyókinézetűnek nevezed? Vagy neked a csinos szinonímája a ringyókinézetű?"

Lehet, hogy Anukócska mégsem olyan nagyon szép, ellenben nagyopn irigy a szép nőkre, ezért minden szép nőt ringyónak tart.

Kovacs Nocraft Jozsefne 2018.03.10. 14:06:01

@Anikó28:

"A kettő ugyanaz, ha valaki nem huszonéves, akkor ott tart mintha testi fogyatékos lenne? Látom nincs kraft elég! Nem tudom sikerült-e megérteni egy százalékban is a cikket. Szerintem nem."

Anikócska, neked annyi eszed sincs, mint a hajadban lakozó tetűnek.

Anikó28 2018.03.10. 14:11:19

@dreia: Szerinted meg az ötvenes nő ne menjen ki az utcára se? Anyád él még, vagy már agyonütötted?
Valóban nem fogtad fel amit írtam, az pont ennek az ellenkezője. Miért kell ringyónak nézni a légiutas kísérőt, ha meg nem nézzük ringyónak, akkor miért fontos hogy fiatal és gyönyörű legyen. Ha nem akarjuk a fenekét nézegetni, akkor nem mindegy-e, hogy mekkora és milyen formájú a feneke? Nem tudom átment-e? Lehet valaki az öltözéke ellenére is ringyónak kezelni, mert ő úgy érzi jól magát, ha fiatal és az átlagosnál szebb és mindenképpen nő, ez a leringyósítás esete. Ha én felveszem ezt a szerepet, és azt írom, hogy nekem a légiutas kísérőm fiatal és átlagosnál jobban kinéző pasi legyen, az is ugyanaz. Főleg, mint az egyik hozzászóló írta, hogy az ő pénzéért....mert neki a jó érzése... Mit vett az illető nőt, vagy repülőjegyet?

Kovacs Nocraft Jozsefne 2018.03.10. 14:20:33

@Anikó28:

"Anyád él még, vagy már agyonütötted? "

A másik anyázása nálad már a legalja vagy van még lejjebb is?

Anikó28 2018.03.10. 14:42:14

@Kovacs Nocraft Jozsefne:Te magad vagy a bizonyíték, hogy létezik és nagyon sok van belőle, a buta unintelligens nem tudja férfi vagy nő lény, aki csak mocskolódni tud. Sajnállak! Én csak reagáltam azokra a rendkívül buta megjegyzésekre, hogy a csúnya nők sírnak itt, mert mindenki stewardess akar lenni ( ami egy hülyeség). Én csak a csúnya férfiakat védtem,ha sikerült volna elolvasni amit írtam, de a butákkal tényleg nem tudok mit kezdeni (akár nő, vagy nőnevű férfi, vagy férfi, vagy nem is ember, csak egy szitokkupac)), mert nem olvassák el, vagy nem értik miről írok. Pont azt írtam, hogy sem a nők sem a férfiak esetében nem szabadna kivételezni a munkavállalás során, ha egyébként megfelelne, de azt hiszem feladom, nem olvas, nem ért, de megsértődik, ellenben mocsok potyog a pofájából, emberekkel való beszélgetést! Elég sok gúnyolódás volt itt a nők felé, de a pasikra nem szabad mondani semmit? Szerinted csak szép pasik vannak? Magadat szép pasinak tartod? Ja és okosak is, mind. Kivétel nélkül! Intelligensek, nem gúnyolják a másik nemet,nem mocskolódnak, nem hülyéznek le, nem vádaskodnak hülyeségekkel, mert ugye intelligensek. Vagy mégsem?
Csak a nők csúnyák, kövérek és buták, öregek.... ja nem! A nőket kell agyonverni, ha ötven évesen utcára mernek menni. Szegény édesanyák, nem neveltek meg benneteket, vagy már agyonütöttétek őket? Apákat még nem? Nagy lehet a baj nálad, de nem vagyok rád semennyire sem kíváncsi.Nyugodtam írogasd le, még hogy neked milyen problémáid vannak, de engem nem ismersz, vagyis az mind a te gondod amivel engem vádolsz. Magadból indulsz ki, ne tagadd. Bizonygasd, hogy te egy csodaszép, udvarias, okos, intelligens ember vagy, csak senki nem fogja elhinni, ahogyan nem is igaz.Nem fogok többet válaszolni, lehet tombolni, ahogyan a gumiszobában....

Anikó28 2018.03.10. 14:55:23

@Kovacs Nocraft Jozsefne: Ha nő lennél mit számítana neked, hogy szép vagyok-e, vagy okos vagyok-e? Nem akarok tőled semmit, igazából választ se nagyon.

Kovacs Nocraft Jozsefne 2018.03.10. 15:11:46

@Anikó28:

"Nem fogok többet válaszolni"

Nem is kell, már így is alaposan bemutatkoztál. :)

Pilotax 2018.03.10. 15:38:27

@ételizésítő:
Nem akarok nyerni, mert nem erről van szó. Nincs szükségem faszméregetésre.

Online Távmunkás · http://onlinetavmunka.blog.hu 2018.03.10. 15:46:32

@jobangel: "Az American Airlines annak ellenére alkalmazza még mindig a járatain, hogy a koránál fogva már nem tudja teljesíteni a stewardesseknek előírt kötelező biztonsági tréningeket."
holgypilota.blog.hu/2016/12/10/vilag_legidosebb_stewardesse

Nylul 2018.03.10. 16:34:52

@Pilotax: Neki igen, csak ezt csinálja a blog.hu-n. :D

Pop40 2018.03.10. 17:42:09

@Anikó28:

Én meg olyan utas vagyok, aki utálja a szépségkirálynő macákat, meg azokat a pasikat is, akik azt hiszik, hogy a stewardess azért van, hogy a szexuális képzelgéseit kielégítse."

Ez szíved joga. Amennyiben tömegesen felmerül az igényed, a légitársaság biztosan intézkedik majd.
Egészen addig viszont, míg elenyésző kisebbségben vagy, vagy utazol így, vagy mész vonattal. :-)
A McDonaldsban is biztos volt már vendég, aki lepkeburgert vagy sündisznóburgert akart enni marhahús helyett, de ettől még kötve hiszem, hogy bevezetik.

"A pasik azért utaznak, hogy a kiszolgáló személyzetet nézegessék?"

Ezt a baromságot nem tudom, honnan szedted.
Nem, nem azért utazunk. De ha már utazunk, szívesebben nézegetünk jó csajokat, mint rondákat. Ez egy olyan "konfortnövelő" tényező, mint pl az extra lábtér, csak nem kerül semmibe.

Ha valaki, én aztán ellenzem a diszkriminációt. De egészen addig, amíg a "nem modellalkatúak" számára kb minden szakma nyitott, kivéve a modellkedést, meg a stewardess szakmát, addig szimplán egy kurva nagy műbalhénak tartom, amikor a 90 kilós, pattanásos Micike arról nyivákol, (kólával meg csipsszel a kezében, a tv elől) hogy ő márpedig csakazértis sztyuvi akar lenni.

Majd ha balerinának felveszik a 120 kilós Kőműves Kálmánt, akkor térjünk vissza a kérdésre, addig bocs, de nem érdekel a dolog.

"Akkor nekem és nőtársaimnak is kijár a válogatott fiúszemélyzet, ezek alapján. Láttam már rózsaszín ruhás fiú stewardest, nem gondoltam, hogy sokáig nézegetnem kellene."

Mondom, intézkedj, szólj a wizzairnek, amennyiben tömeges az igényed, biztosan intézkednek.
Ha meg nem, akkor sajna kénytelen leszel tudomásul venni a szituációt, vagy más utazási módot választani.

Pop40 2018.03.10. 17:45:21

@Pop40:

m-mel a komfort természetesen, csak nehéz fél oldalt elütés nélkül bepötyögni mobilon.

Pop40 2018.03.10. 18:02:41

@Anikó28:

"Ezen a területen a kinézet nem számít, ha valaki fiatal nő, de ügyes kőműves, akkor lehet jó munkaerő akár, ha nem tudja ellátni a feladatot, akkor hiába néz ki jól"

Pont ugyanezt írtam, de köszönöm, ha megerősíted. :D

"Másik kérdés: az utasok ezek szerint kizárólag felálló farkú férfiak?"

Írtam már az előbb is, hogy ez baromság, végtelenül ostoba sztereotípiáid vannak. Képzeld, már az oviban a kisgyerekek is ösztönösen jobban érzik magukat a szép külsejű társaikkal. Akkor most nekik is feláll a farkuk, vagy mi?

" MI nem oda járunk párt keresni, vagy szemmel levetkőztetni más munkavállalóit."

Képzeld, más se. Egyedül te/ti csináltok ilyen univerzális balhét egy aprócska dologból.
Más se párt keresni jár repgépre, de attól még jobban érzi magát, ha csinos csajok veszik körül. Ugyanúgy, ahogy repiajándéktól, vagy extra lábtértől is jobban érzi magát.
Amennyiben majd változik a közízlés, és a többség ronda csajokat akar, a légitársaság majd ronda sztyuvikat fog rendszeresíteni, ha maximalizálni akarja az utasai komfortérzetét, s ezáltal a számát.
Addig meg a csúnya csajok keressenek más munkakört, van elég. Én se voltam még soha steward, és egész jól megvagyok nélküle. :D

Pop40 2018.03.10. 18:06:50

@Anikó28:

Mellesleg mikor te elmész a boltba, és válogatsz a narancsok között, ugye direkt a rondákat válogatod ki a pénzedért?

Mert arra gondolni sem merek, hogy diszkriminálod a ronda narancsokat a szép narancsok rovására.

abudabi15 2018.03.10. 21:09:57

@Anikó28: "Én meg olyan utas vagyok, aki utálja a szépségkirálynő macákat," - ez lesz itt a probléma, ahogy sejthető volt. Ha valaki szép, az már királynő, meg maca. Te nyilván elég sok frusztrációt beletettél ebbe a kommentharcba, de kár volt.

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2018.03.10. 21:56:08

Most ez komoly, hogy írtatok egy posztot, hogy ti hogy vélekedtek valamiről, és hogy valószínűleg szerintetek így van; és hogy ez nem szép dolog??
Mi van, ha valóban, tényleg nem jelentkeznek a wiccerhez csak gyönyörű, karcsú csajok...?

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2018.03.10. 21:59:17

Nem védem különösebben a wiccert, de ameddig nincs bizonyítékotok az ellenkezőjére, addig csak szimpla rágalmazás ez a diszkriminációval vádolás...el vagyok képedve, komolyan...

Online Távmunkás · http://onlinetavmunka.blog.hu 2018.03.10. 22:57:10

@dreia: Régen a rádióban és a szinkronszínészeknél volt úgynevezett mikrofonengedély, amihez a helyes és hibátlan beszéden kívül ajánlott volt még beszédtechnika órákat is venni. Manapság bármilyen jöttment beülhet a stúdióba, de szerencsére már nem milliók hallgatják, hanem legfeljebb százezren...

@geegee: Van egy kialakult kép az emberekben arról, hogy melyik munkakörben ki dolgozik. Nem véletlenül jelentkeznek az izmos fiúk kőművesnek/raktárosnak/mozdonyvezetőnek és a csinos lányok pincérnek/recepciósnak/sztyuvinak. Persze ebben is van változás, fentebb már írtam, hogy évek óta csak olyan Wizz járaton utaztam, ahol férfi utaskísérő is dolgozott és elvileg már a MÁV is képzett ki nőket mozdonyvezetőnek...

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2018.03.11. 03:56:50

@Online Távmunkás: Ez oké, nekem csak azzal van bajom, hogy a poszt-toló feltételez valamit, amire eddig nem derült ki, hogy lenne bizonyítéka.És utána ez az egész feltételezés az alapja a nagy elmarasztalásnak.WTF?

ComLo 2018.03.11. 05:09:47

@Anikó28: A nagy harcod közben felmerült bennem ... Te utaztál már repülőn? Tudod pl hogy a személyzet kb fele, fiatal, jóképű srácból áll? De ami fontosabb, ismersz olyat, aki 20-on túl sztyuvi akart lenni de elutasították? Nem lehet hogy erre a munkára eleve csak ez a kategória jelentkezik?

Kovacs Nocraft Jozsefne 2018.03.11. 08:16:28

@Online Távmunkás:

"Manapság bármilyen jöttment beülhet a stúdióba, de szerencsére már nem milliók hallgatják, hanem legfeljebb százezren..."

A rádióban igen. Cserében a kertévék által az olcsósítás jegyében újraszinkronizált filmekben milliók hallhatják a nyafka, affektáló, minden mondat elején felcsukló hangú szinkronszínésznőcskék (férfiakra ez a affektálós stílus nem jellemző) hangját. És talán már nem is csak a kertévék alkalmazzák őket.

Nem véletlen, hogy torrentoldalakon a jobb feltöltők azt is megadják, melyik szinkronnal tették fel a filmet.

Kovacs Nocraft Jozsefne 2018.03.11. 08:27:26

@Anikó28:

"Láttam már rózsaszín ruhás fiú stewardest, nem gondoltam, hogy sokáig nézegetnem kellene."

Aha, szóval előítélettel viseltetsz a meleg(nek kinéző) stewardokkal szemben. Nem kicsit vicces, hogy eközben te ordítasz diszkriminációt.

Mellesleg ő nem fiú stewardess (két s-szel), hanem steward. Bár mostanában már inkább flight attendant, a PC jegyében. Ha használsz egy idegen szót, legalább tanuld meg helyesen használni, leírni.

A fiú stewardess kb. ugyanaz, mint a férfi nővér a kórházban. :DDDDDDD

Pitta2 2018.03.11. 13:03:31

A kövér stuvik miatt több kerozint éget el a repülő. A hely sem túl sok a kövéreknek. Miért magasabbak a fiú stuvik? Látott már közepes/magas sarkú cipőt viselő fiú stuvit? Én még nem, de lányt már igen.

ételizésítő 2018.03.11. 20:35:29

@Pilotax:
Hát koma, te vetted elő először a faszodat meg a centit, és raktad őket egymás mellé az asztalra, ha nincs rá szükséged, akkor nem értem, hogy miért.

ételizésítő 2018.03.11. 21:21:56

@Herbert Putzenschramm:
"de ehhez fejből kell tudni szóról szóra egy kb 700 oldalas könyvet, minden egyes repülés előtt felelni pár ellenőrző kérdésre (ha nem tudod a választ akkor aznap nem repülsz), 15-20 órákat ébren lenni, mindezt állandó dzsetleggel párosítva"
Jól hangzik. Kár, hogy kamu pontról pontra végig.

@baphomet:
Fényevők?
Mert normál embernél úgy megy, hogy ha bevitt kalória mínusz elégetett kalória = negatív szám, akkor fogysz, ha pozitív szám, akkor hízol.
Barom fizika, mi, az anyja szentségit!?

"a diszkriminált személy az Egyenlő Bánásmód Hatósághoz és/vagy bírósághoz fordul"
Akkor holnap jelentkezek női modellnek a Diorhoz, aztán ha nem vesznek fel, akkor másnap megyek ezekhez a hatóságokhoz, hogy díszesen vagy kiriminálva nemi meg életkori alapon.
B. verzió: hagyd már a faszságokat.

@Anikó28:
Azt követelsz, amit akarsz.
Ha eléred az 50%+1 főt, akkor valószínűleg meg is hallgatnak.
Amíg a 0,0001%-ot sem éred el, addig meg kiröhögnek, és azt mondják, keress olyan légitársaságot, ahol elfogadják a követeléseidet, ők meg megélnek majd valahogy a több 500 millió európai utasból.

"Miért kell ringyónak nézni a légiutas kísérőt, ha meg nem nézzük ringyónak, akkor miért fontos hogy fiatal és gyönyörű legyen."
Az feltűnt már, hogy a filmekben a főhős csaja vagy ha ritkán csaj a főhős, akkor ő maga soha nem bányarém?
Pedig hát ott is miért fontos, nem? Na jó, mondjuk a mozik nem szeretnének minden film után hányást takarítani, de a tévéfilmekben?

Írt rólad a KFT egy számot még 1984 körül, csak eltévesztették a nevet:
Buta lány vagy, Anikó, de szép a hajad
A nyakadról majd ledörzsölöm a rúzsodat...

A végén van egy olyan benyögés is, hogy "te olyan buta vagy, hogy felfelé sikítasz a hullámvasúton", ezt majd elemeztesd ki valakivel, azt már most látom, hogy egyedül nem fog menni.

@Kovacs Nocraft Jozsefne:
Meg minden járaton egy szellemi fogyatékos, de legalábbis kórosan lelkibeteg pilóta. Mint a csávó, aki a német járatot az Alpoknak vezette.
Vagy nekik nem jár az egyenlő esély?

AMi az újraszinktont illeti: többnyire nem Magyarországon készül, hanem Romániában, romániai magyarok nemzetiségűekkel veszik fel, mert olcsóbb. Pár éve panaszkodtak ezzel tele mindent a hazai szinkronszínészek.

@Ratyi Manó:
Ja.
Csak neked nincs annyi pénzed, amennyiért veled dugnának.

@Online Távmunkás:
Ne is mondd, némelyik rádiót hallgatva feláll a hátamon a nem létező szőr, hogy ezt hogy engedhetik beszélni...
(Meg néhány szinkront hallgatva, hogy aki fordította, az hogy a faszba kaphat ilyenért pénzt, illetve a színész, aki felmondta, meg a szinkronrendező, aki rendezte, hogy a k. anyjába nem vette észre, hogy szar a mondathangsúly stb. Tragédia, hogy ezek a szakmák hova süllyedtek.)
...
...
Akit meg nem vesz fel a WiccEr, az menjen a Sparba dolgozni, és bocs, de a többség még buta is, mint Anikó.
Ott csupa ronda, öreg nőket láttam eddig, szóval ott valami anti-WiccEr-es diszkrimináció működhet.

ételizésítő 2018.03.12. 02:21:29

@ételizésítő:
Na jó, ezt teszi ez emberrel a fáradtság, ne írjatok X óra vezetés + munka után. :-)
Ami, magyar, stb.

Fillér B. Gusztáv · http://fapadosinfo.blog.hu 2018.03.12. 20:00:20

@geegee: rengeteg utazás alapján elég feltűnő a különbség az easyJet és a Wizz sztyuvifelhozatala között, ez gondolkodtatta el a szerzőt. azon kár rugózni, hogy máshogy áll-e a kérdéshez a két légitársaság, mert ez egyértelmű. az okokon persze lehet vitatkozni, mondjuk nem úgy kéne, ahogy itt egyesek teszik, teljesen félreértve a posztot.

Online Távmunkás · http://onlinetavmunka.blog.hu 2018.03.12. 21:51:11

@ételizésítő: A romániai szinkron szinte mindig Nagyváradon készül, ahova budapesti szinkronszínészek és debreceni színházi tanulók járnak át, mert a helyiek kiejtését a ritka kivételektől eltekintve nem igazán lehet eladni magyarországi kertévéknek...

@Fillér B. Gusztáv: Az Easyjet nagyjából másfélszer-kétszer annyi ideje működik, mint a Wizz Air. Ők idősebb sztyuvikat vesznek fel vagy csak nagyobb arányban maradtak ott a régiek, mint amilyen gyorsan mennek az újak a Wizz-hez?

heidt 2018.03.12. 22:59:01

@Róza mama: Tévedés, voltak nagyon fiatalok és csinosak is, csak nem minden járaton és osztályon.

Kánikula 2018.03.13. 20:29:42

@Bendegúz Miklós Gergye: ne b@ssz :), magas vérnyomsá haha.. a pilóta meg lehet 59 éves bajszos kopasz is :)

Bicspesz Elek 2018.03.14. 22:59:39

@csadeev: A Kozel-Keletrol jovo legitarsasagoknal a pilota valasztja a sztyuit szovl meg kell erte "dolgozni".
A Ryanainel vannak "testesebb" nok, meg sok a ferfi mert olcsobbak. De nem.csak a szekek kicsik hanem a folyoso is igy ertheyoek a dolgok

Toxic Waste 2018.03.22. 16:50:10

Jó ég, a "burzsujvárós" cikk kommentjei után azt hittem, ennyi f.szságot nem fogok ma már látni egy helyen, de aztán megpróbáltam végigolvasni itt is a hozzászólásokat... Nem is sikerült végül.

@Fillérné Alsómocholády Turbulencia: ne haragudj, de meg kellene húznotok valahol a határt. Plusz olvasókért meg kommentelőkért dobtok be ilyen témákat (és hanyagoljátok a moderálást), amelyek vonzzák a hülyéket. Közben meg álnaivan csodálkoztok, hogy a wizzair meg némi vélt versenyelőnyért nem alkalmaz "középkorú vagy dundi sztyuvikat". Gratulálok.
süti beállítások módosítása