F1 - A FERRARI IS MEGMUTATTA A FOGA FEHÉRJÉT, DE FERDÍT A MERCEDES...
Összefoglaló a második barcelonai teszthétről

sebastian_vettel_f1_winter_testing_barcelona_2m9ikmxtzkvx.jpg

Noha a Ferrari nagyon megbízhatónak és gyorsnak tűnt a hét folyamán, még korántsem érdemes konkrét erőviszonyokról beszélnünk, ugyanis a Mercedes kapcsán egy valami nem ismert... Mégpedig az, hogy mire képes az új hiperlágy gumikon.

Az első, a nem éppen ideális időjárási viszonyok által megzavart teszthéten a Mercedes és Lewis Hamilton volt az etalon. Ezen a héten ugyan már kedvező volt az időjárás, mégis csak egy torzított sorrendet kaphattunk az erőviszonyokat illetően...

A második héten a Ferrari bizonyult a leggyorsabb összességében, ugyanis Sebastian Vettel és Kimi Räikkönen kettőse a négyből három tesztnapot zárt az élen. Csütörtökön Vettel az 1:17.182-es idejével több mint egy másodperccel volt gyorsabb annál a nem hivatalos pályarekordnál, amelyet egy nappal korábban éppen korábbi csapattársa, a Red Bull ausztrálja, Daniel Ricciardo futott meg. Pénteken aztán ettől a szinte már űridőnek mondható körtől alig néhány századdal maradt el Räikkönen. Emellett a héten Vettel volt a legproduktívabb pilóta is a maga 425 körével - igaz, ehhez hozzájárult az is, hogy a tervekkel ellentétben szerdán délelőtt is pályára gördült finn kollégája gyomorbántalmai miatt.

lewis_hamilton_f1_winter_testing_barcelona_80nxebnvnt8x.jpg

Azonban a Ferrari képét torzítja az a tény, hogy a Mercedes nem ment gyors kört az új hiperlágy Pirelliken, miután a négyszeres világbajnok brackley-i gárda a hosszú etapokra fókuszált, amelyből adódóan a Lewis Hamilton - Valtteri Bottas duó nyilván lassabb köröket autózott. Amennyiben a Pirelli számításait vesszük alapul, ami a gumik közötti különbséget illeti, akkor a Mercedes biztosan képes ennél 8 tizedmásodperccel gyorsabb köridőre. De ha belegondolunk abba, hogy Hamilton és Bottas Grosjeannal autózott nagyjából azonos időt, akkor nyugodtan következtethetünk arra, hogy nem nagyon csavarták fel a motort a brackley-iek, és akkor újabb legalább 8-9 tizedmásodperc "benne maradt a körben" - ez összesen 1.6-1.7 másodpercnyi "tudatos veszteség" legalább, és akkor máris ott az 1:16-os köridő.

Ezt valamilyen szinten maga Sebastian Vettel is érzi, és utalt is erre a csütörtöki napot követően: "Úgy gondolom, a legrosszabb következtetést az alapján lehet levonni, ha az időeredményeket nézegetjük... Ugyanis többre van szükség egy jól összerakott körnél."

fernando_alonso_f1_winter_testing_barcelona_mbiln4cfdq8x.jpg

Meglehetősen kétoldalú hetet zárt a McLaren: egyrészt, a wokingi istálló szerdán és pénteken is nagyon sok időt veszített Fernando Alonsóval műszaki hiba okán, amely miatt mindkét esetben elkerülhetetlennek bizonyult a motorcsere. Ugyanakkor a spanyolok kétszeres világbajnoka a hét harmadik legjobb idejét futotta meg a péntek délutáni etap véghajrájában, 1:17.784-gyel.

Ezzel a Renault-motoros csapatok közül a McLaren volt a leggyorsabb, de a franciák másik két partnercsapata, a Red Bull és a gyári Renault is csak két-három tizeddel maradt el Alonsótól, a volánnál Daniel Ricciardóval, valamint Carlos Sainz-cal.

kevin_magnussen_f1_winter_testing_barcelona_a0dt4xumht-x.jpg

Könnyen megeshet mindeközben, hogy a Haas lehet az idei év fekete lova, ugyanis Kevin Magnussen szuperlágy gumikon lett az ötödik, és a TOP-6-ban az egyedüli, aki nem a hiperlágy gumikon érte el a legjobb idejét, hanem a két szinttel keményebb keveréken, amely a Pirelli kalkulációi alapján közel másfél másodperces különbséget jelent.

A Toro Rosso és a Honda házassága a második héten sem fulladt kudarcba, s miután a két hét folyamán a Mercedes és a Ferrari után a legtöbb kört a faenzaiak tették meg, kijelenthető, hogy a Honda számottevő javulást ért el a megbízhatóság terén az elmúlt télen. Emellett a tempó sem tűnik annyira rossznak, ugyanis a második héten Pierre Gasly-é a hetedik leggyorsabb köridő, a regnáló világbajnok Lewis Hamiltont megelőzve.

pierre_gasly_f1_winter_testing_barcelona_day_owstbdetxgvx.jpg

Ahogyan arra korábban már kitértünk, a Mercedes egyelőre még rengeteg kártyalapját nem fedte fel, ugyanakkor egy valamiben biztosak lehetünk. Egészen pontosan abban, hogy a világbajnok konstruktőr motorrészlegén a tél folyamán szinte agyonüthetetlen motort raktak össze, amellyel az elmúlt nyolc napban 1040 kört (4841.2 kilométert) tett meg bármiféle műszaki hiba nélkül Hamilton és Bottas összesen, amely 15.75 versenytávnak felel meg.

Motorgyártóként is a Mercedes volt a legszorgosabb a nyolc nap folyamán a maga 2570 körével. A német gyártót a 2409 körös Ferrari, a 2177 körös Renault, valamint a 822 körös, ám ugyanakkor a három helyett csak egy partnercsapattal rendelkező Honda követik a sorrendben.

valtteri_bottas_f1_winter_testing_barcelona_ng5ztfeisxdx.jpg

Két hét múlva pedig Ausztráliában elrajtol a 2018-as Forma-1-es szezon!

Statisztikák a második teszthétről:

    • A versenyzők sorrendje az 5-8. tesztnapokon futott legjobb köridejeik alapján:

Pirelli Motorsport on Twitter

Here are the final overall results of #F1Testing in @Circuitcat_eng! Now we're ready for the first @F1 race of #2018season! https://t.co/fyNu6PkUPP

  • A versenyzők sorrendje az 5-8. tesztnapokon megtett körök száma alapján: 
    Poz. Versenyző Csapat Motor Megtett táv
    1 Sebastian Vettel Ferrari Ferrari 425 kör / 1978.375 km
    2 Valtteri Bottas Mercedes Mercedes 372 kör / 1731.66 km
    3 Lewis Hamilton Mercedes Mercedes 362 kör / 1685.11 km
    4 Max Verstappen Red Bull Renault
    (TAG-Heuer)
    317 kör / 1475.635 km
    5 Carlos Sainz Renault Renault 293 kör / 1363.915 km
    6 Esteban Ocon Force India Mercedes 293 kör / 1363.915 km
    7 Brendon Hartley Toro Rosso Renault 275 kör / 1280.125 km
    8 Marcus Ericsson Sauber Ferrari 268 kör / 1247.54 km
    9 Romain Grosjean Haas Ferrari 259 kör / 1205.645 km
    10 Daniel Ricciardo Red Bull Renault
    (TAG-Heuer)
    257 kör / 1196.335 km
    11 Sergio Pérez Force India Mercedes 252 kör / 1173.06 km
    12 Kevin Magnussen Haas Ferrari 248 kör / 1154.44 km
    13 Lance Stroll Williams Mercedes 243 kör / 1131.165 km
    14 Charles Leclerc Sauber Ferrari 235 kör / 1093.925 km
    15 Nico Hülkenberg Renault Renault 229 kör / 1065.995 km
    16 Sergey Sirotkin Williams Mercedes 227 kör / 1056.685 km
    17 Pierre Gasly Toro Rosso Renault 223 kör / 1038.065 km
    18 Kimi Räikkönen Ferrari Ferrari 206 kör / 958.93 km
    19 Stoffel Vandoorne McLaren Renault 189 kör / 879.795 km
    20 Fernando Alonso McLaren Renault 150 kör / 698.25 km
    21 Robert Kubica Williams Mercedes 73 kör / 339.815 km
  • A csapatok sorrendje az 5-8. tesztnapokon megtett körök száma alapján:
    Poz. Csapat Motor Megtett táv
    1 Mercedes Mercedes 734 kör / 3416.77 km
    2 Ferrari Ferrari 631 kör / 2937.305 km
    3 Red Bull Renault (TAG-Heuer) 574 kör / 2671.97 km
    4 Force India Mercedes 545 kör / 2536.975 km
    5 Williams Mercedes 543 kör / 2527.665 km
    6 Renault Renault 522 kör / 2429.91 km
    7 Haas Ferrari 507 kör / 2360.085 km
    8 Sauber Ferrari 503 kör / 2341.465 km
    9 Toro Rosso Honda 498 kör / 2318.19 km
    10 McLaren Renault 339 kör / 1578.045 km
  • A motorgyártók sorrendje az 5-8. tesztnapokon megtett körök száma alapján:
    Poz. Motorgyártó Megtett táv
    1 Mercedes 1822 kör / 8481.41 km
    2 Ferrari 1641 kör / 7638.855 km
    3 Renault 1435 kör / 6679.925 km
    4 Honda 498 kör / 2318.19 km

A két teszthét összesített statisztikája:

  • A versenyzők sorrendje az 1-8. tesztnapokon megtett körök száma alapján:
    Poz. Versenyző Csapat Motor Megtett táv
    1 Sebastian Vettel Ferrari Ferrari 638 kör / 2969.89 km
    2 Valtteri Bottas Mercedes Mercedes 584 kör / 2718.52 km
    3 Lewis Hamilton Mercedes Mercedes 456 kör / 2122.68 km
    4 Pierre Gasly Toro Rosso Honda 452 kör / 2104.06 km
    5 Carlos Sainz Renault Renault 444 kör / 2066.82 km
    6 Max Verstappen Red Bull Renault
    (TAG-Heuer)
    419 kör / 1950.445 km
    7 Marcus Ericsson Sauber Ferrari 411 kör / 1913.205 km
    8 Kevin Magnussen Haas Ferrari 380 kör / 1768.9 km
    9 Charles Leclerc Sauber Ferrari 375 kör / 1745.625 km
    10 Esteban Ocon Force India Mercedes 372 kör / 1731.66 km
    11 Brendon Hartley Toro Rosso Honda 370 kör / 1722.35 km
    12 Daniel Ricciardo Red Bull Renault
    (TAG-Heuer)
    364 kör / 1694.42 km
    13 Nico Hülkenberg Renault Renault 351 kör / 1633.905 km
    14 Lance Stroll Williams Mercedes 343 kör / 1596.665 km
    15 Stoffel Vandoorne McLaren Renault 336 kör / 1564.08 km
    16 Sergey Sirotkin Williams Mercedes 334 kör / 1554.77 km
    17 Sergio Pérez Force India Mercedes 317 kör / 1475.635 km
    18 Romain Grosjean Haas Ferrari 314 kör / 1461.67 km
    19 Kimi Räikkönen Ferrari Ferrari 286 kör / 1331.33 kör
    20 Fernando Alonso McLaren Renault 263 kör / 1224.265 km
    21 Robert Kubica Williams Mercedes 122 kör / 567.91 km
    22 Nikita Mazepin Force India Mercedes 22 kör / 102.41 km
  • A csapatok sorrendje az 1-8. tesztnapokon megtett körök száma alapján:
    Poz. Csapat Motor Megtett táv
    1 Mercedes Mercedes 1040 kör / 4841.2 km
    2 Ferrari Ferrari 929 kör / 4324.495 km
    3 Toro Rosso Honda 822 kör / 3826.41 km
    4 Williams Mercedes 819 kör / 3812.445 km
    5 Renault Renault 795 kör / 3700.725 km
    6 Sauber Ferrari 786 kör / 3658.83 km
    7 Red Bull Renault (TAG-Heuer) 783 kör / 3644.865 km
    8 Force India Mercedes 711 kör / 3309.705 km
    9 Haas Ferrari 694 kör / 3230.57 km
    10 McLaren Renault 599 kör / 2788.345 km
  • A motorgyártók sorrendje az 1-8. tesztnapokon megtett körök száma alapján:
    Poz. Motorgyártó Megtett táv
    1 Mercedes 2570 kör / 11963.35 km
    2 Ferrari 2409 kör / 11213.895 km
    3 Renault 2177 kör / 10133.935 km
    4 Honda 822 kör / 3826.41 km

Ennyit javultak a csapatok a 2017-es tesztekhez képest:

Formula 1 on Twitter

Papaya power � @McLarenF1 were the most improved team at pre-season testing in terms of lap time #F1 #F1Testing

Fotó: Zimbio

Írta: Kováts Olivér

Még több hírért, érdekességért lájkolj minket a Facebookon!

A bejegyzés trackback címe:

https://brakingnewsmotorsport.blog.hu/api/trackback/id/tr713730568

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

Braking News Motorsport

• Köszöntünk minden kedves Olvasót a Braking News Motorsporton! • Mottónk: Szenvedélyünk az autósport! • E-mail elérhetőségünk: brakingnewsmotorsport@gmail.com

sundaybelgium5-368788.jpg

Fordító / Translate

Impresszum, kapcsolat

süti beállítások módosítása