toptalq.hu toptalq.hu

Aludj a bal oldaladon - és jobban fogod érezni magad!

Öt nyomós érvet mutatunk be a bal oldalon alvás érdekében.

Kedvenc alvási pozitúrád biztosan van, arról azonban talán még nem hallottál, milyen jót tesz a bal oldalon alvás.

Íme öt érv a bal oldalon alvás mellett

A friss vér a szív bal kamrájából pumpálódik a szervezetedbe. Ha a bal oldaladon alszol, a szívednek könnyebb a dolga. A vérkeringésedet ilyenkor a gravitáció is segíti: az elhasznált vért a szíved felé szállító gyűjtőér (vena cava inferior) a jobb oldalon található.

A refluxosoknak különösen ajánlott a bal oldalon alvás: ha így fekszel, akkor a gyomrod a nyelőcső végén levő záróizom alá kerül, a gyomortartalom nem tud visszaáramlani a nyelőcsőbe, és nem fogsz éjszaka gyomorégéstől szenvedni.

A has jobb oldalán elhelyezkedő máj nyomódhat, ha hosszabb ideig fekszel a jobb oldaladon. A szervezet anyagcsereközpontja, a máj jobban tudja végezni a méregtelenítő munkáját, ha a bal oldaladon alszol. Várandós nők különösen az utolsó harmadban tapasztalhatják, mennyivel kellemesebb, hogy a májat nem nyomja a súly. A vékonybél és a vastagbél találkozásánál levő szelep, a bal oldalon levő Bauchin-gyűrű megfelelő működését is segíted, amíg alszol a bal oldaladon, hiszen így a gravitáció támogatja a béltartalom áramlását.

A nyirokrendszer szűri ki a szervezet szennyező- és méreganyagait. A nyirok a bal oldalon levő mellvezeték (ductus thoracicus) felé áramlik, vagyis a bal oldalon való alvással könnyíted, gyorsítod a nyirokrendszer működését.

Végezetül pedig: a bal oldalon fekvéssel segíted még a bal oldalon levő léphez is a vér áramlását a gravitáció révén.

Már ma este érdemes kipróbálni! Kezdetben kényelmetlen lehet, de idővel nemcsak megszokod, hanem tapasztalod is majd, mennyivel könnyebben érzed magad.

Forrás: Organic Planner

Olvass tovább, sok-sok érdekesség az emberi testről lejjebb itt az oldalon!
Összes Népszerű
Mozogni kell!
Kellékek, étrend
Mozogni kell!
Kellékek, étrend
Mozogni kell!
Kellékek, étrend
Mozogni kell!
Kellékek, étrend
További anyagok